Kontrast
A A A

Bankowość elektroniczna KB24

Serwis bankowości elektronicznej KB24 umożliwia dostęp do rachunków bankowych za pośrednictwem Internetu oraz telefonu.

 


27 października nastąpi zmiana KB24. Więcej informacji >>

Nie musisz chodzić do banku aby wykonać przelew, złożyć zlecenie stałe, kupić jednostki funduszu inwestycyjnego lub założyć lokatę.

KB24 to:

  • wygoda - możesz kontaktować się z Bankiem o każdej porze, 24 godziny na dobę,
  • oszczędność – obsługa rachunków przez internet i telefon jest dużo tańsza niż w placówce,
  • bezpieczeństwo Twoich transakcji jest dla nas najwyższym priorytetem.

Dyspozycje przez KB24 możesz wykonywać samodzielnie w serwisie internetowym lub automatycznym serwisie telefonicznym. W każdej chwili możesz zadzwonić do Konsultanta Tele KB, który odpowie na Twoje pytania, udzieli informacji lub wykona dyspozycje złożone przez Ciebie przez telefon.

Szanowni Państwo,

Prosimy o zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa podczas logowania do systemu KB24. Podczas każdego logowania należy:

  • Sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – adres strony powinien rozpoczynać się od https://, dodatkowo obok paska adresu lub w prawym dolnym rogu okna przeglądarki powinien pojawić się symbol kłódki,
  • Sprawdzić dane certyfikatu bezpieczeństwa serwisu – dane te są dostępne po kliknięciu na ikonę kłódki w przeglądarce internetowej. Sprawdź czy certyfikat wystawiony jest dla www.kb24.pl przez VeriSign,
  • Ważne - przed zalogowaniem bank nigdy nie prosi o dane takie jak adres email,
  • Zwracać uwagę na różnice w wyglądzie strony lub w wymaganych przez system danych,
  • Zwrócić uwagę na niepokojące zmiany w sposobie logowania się do usługi KB24, szczególnie prośbę o podanie kodu z tokena podczas logowania. Jeżeli nie mieli Państwo uruchomionej takiej opcji, prosimy nie wprowadzać tych danych i niezwłocznie skontaktować się z Bankiem.
  • Bank bez Państwa dyspozycji nie wprowadza zmian w sposobie logowania do usługi KB24.

Należy również pamiętać, że bank nigdy nie prosi o Identyfikator czy NIK w korespondencji mailowej, bądź SMSowej.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt w oddziale bądź doradcą 1 9999.

 
Internet ułatwia życie – pozwala oszczędzać czas i pieniądze. Korzystanie z Internetu niesie jednak ze sobą pewne zagrożenia. Obsługa rachunku bankowego przez Internet powinna podlegać szczególnej ochronie. Korzystanie z niezabezpieczonego komputera podczas operacji na koncie bankowym można porównać do pozostawienia otwartego mieszkania lub samochodu.

Zwracaj szczególną  uwagę na wszelkie nietypowe żądania, komunikaty związane z podawaniem danych do logowania i/lub autoryzacji dyspozycji. Poniżej kilka przykładów fałszywych ekranów z komunikatami wymuszającymi podanie danych.

Przykład 1: Wymuszenie zmiany hasła/podania hasła z tokena.




Przykład 2: Komunikat oczekiwania na uruchomienie usługi KB24.




Przykład 3: Komunikat oczekiwania na połączenie z serwerem.




Przykład 4: Żądanie podania hasła z listy haseł jednorazowych.




Przykład 5: Żądanie podania hasła z tokena.
 
 

Jeśli zauważysz nietypowy komunikat zaniechaj wszelkich dalszych działań w systemie, nie wprowadzaj jakichkolwiek danych oraz skontaktuj się z Bankiem aby wyjaśnić sytuację.

W trosce o bezpieczeństwo Twoich środków przedstawiamy zasady świadomego korzystania z bankowości elektronicznej KB24. Ich przestrzeganie pozwoli zminimalizować ryzyko wynikające z niewłaściwego korzystania z Internetu (pozwoli uniknąć zawirusowania Twojego komputera czy nawet utraty pieniędzy z konta bankowego).
 

1. Używaj Firewalla

Firewall („zapora przeciwogniowa”) pełni funkcję strażnika chroniącego dostęp do komputera. Najczęściej jest to program, który blokuje próby niepowołanego dostępu do komputera z sieci internetowej, wykrywa programy szpiegujące albo przesyłające poufne informacje. Skorzystaj z jednego z oferowanych na rynku programów lub aktywuj dostępnego w Twoim systemie operacyjnym firewalla (np.: w systemie Windows jest ot „Zapora systemu Windows”) i skonfiguruj go tak, aby nie pozwalał na nieautoryzowany dostęp do Twojego komputera.

2. Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe

Do najczęstszych szkód wyrządzanych przez wirusy należy kasowanie i niszczenie danych, rozsyłanie niechcianej poczty, kradzież danych (hasła i PIN-u do bankowości elektronicznej, numeru karty płatniczej), a także przejęcie całkowitej kontroli nad zainfekowanym komputerem.

Dostępne bezpłatnie programy antywirusowe przeważnie zapewniają wystarczająca ochronę przed szkodliwą działalnością wirusów, dlatego ważne jest nie to, jakim konkretnie programem dysponujemy, ale to, jak często go aktualizujemy. Musimy pamiętać, że na świecie każdego dnia pojawia się co najmniej kilkadziesiąt nowych wirusów bądź ich odmian. Dlatego najlepszym sposobem na skuteczną ochronę przed ich stale rosnącą liczbą jest korzystanie z:

  • automatycznej aktualizacji antywirusa,
  • zawsze włączonej opcji skanowania plików w czasie rzeczywistym (łącznie ze skanowaniem poczty przychodzącej i wychodzącej),
  • cyklicznego sprawdzania całego systemu pod kątem obecności wirusów (np.: raz w tygodniu).

Proponujemy sprawdzenie systemu koputerowego przy użyciu tzw. szczepionek antywirusowych, które potrafią sprawdzić i 'wyleczyć' zainfekowany system. Tego typu darmowe oprogramowanie można znaleźć w sieci internet bezpośrednio na stronach producentów, np. Avast (www.avast.pl), Bit Defender (www.bitdefender.com) - używając tego programu można przeskanować system 'online' , Dr Web Curelt (www.drweb32.pl), Malwarebytes Anti-Malware(www.malwarebytes.org), Antivir (antivir.2009download.org).

3. Instaluj uaktualnienia na system operacyjny

Niestety żaden system operacyjny nie jest doskonały. Zdarzają się w nim luki umożliwiające skuteczne ataki hakerów na zasoby w naszych komputerach. Dlatego producenci oprogramowania bardzo często tworzą tzw. ‘łatki’ likwidujące braki w ochronie systemu.

Pamiętaj więc o instalowaniu poprawek do systemu.

Na szczęście nie musisz robić tego sam – wybierz taką konfigurację (w systemie Windows jest to moduł „Aktualizacje automatyczne”), aby system dbał o pobieranie aktualizacji ze strony internetowej producenta, zaraz po ich publikacji.

4. Chroń swoje dane

Pamiętaj! Dane, którymi dysponujesz, tj. Identyfikator, PIN, lista haseł jednorazowych / token, umożliwiają przeprowadzenie transakcji na Twoim koncie. Dlatego:

  • przechowuj KB Kartę i listę haseł jednorazowych w bezpiecznym miejscu, nigdzie nie zapisuj PIN-u, nie udostępniaj swoich danych innym osobom,
  • korzystaj tylko ze sprawdzonych i pewnych komputerów, nie loguj siew kawiarence internetowej, hotelu czy szkolnej bibliotece (komputery w tych miejscach mogą nie być odpowiednio zabezpieczone),
  • ignoruj wiadomości e-mail, których nadawca prosi o podanie (np. w celach weryfikacyjnych) poufnych danych, odsyłając użytkownika za pomocą dołączonego linku na fałszywą stronę banku. W rzeczywistości strona ta, mimo że jest łudząco podobna do oryginalnej witryny banku, służy oszustom do pozyskania danych powalających na realizację transakcji w systemie bankowości elektronicznej. Bank Zachodni WBK nigdy nie wysyła tego typu wiadomości do swoich Klientów.

5. Zawsze sprawdzaj, czy jesteś na właściwej stronie

Przed każdym zalogowaniem do serwisu KB24 sprawdź, czy strona, na którą wszedłeś, jest rzeczywiście stroną Banku. Zdarzają się bowiem sytuacje, w których hakerzy tworzą fałszywą stronę imitującą stronę Banku, co pozwala przejąć poufne dane. Dlatego:

  • sprawdź, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – adres strony powinien rozpoczynać się od https://, a nie http://, dodatkowo obok paska adresu lub w prawym dolnym rogu okna przeglądarki powinien pojawić się symbol kłódki,
  • sprawdź dane certyfikatu bezpieczeństwa serwisu – dane te dostępne są po kliknięciu na ikonę żółtej kłódki w przeglądarce internetowej. Sprawdź, czy certyfikat wystawiony jest dla WWW.KB24.PL przez VeriSign ,
  • nie ignoruj zaobserwowanych różnic w wyglądzie strony lub w wymaganych przez system danych. Pamiętaj, że do logowania służy wyłącznie Identyfikator i PIN, bank nigdy nie wymaga żadnych innych danych przy logowaniu.

6. Wyloguj się po zakończeniu pracy w KB24

Po zakończeniu pracy w serwisie internetowym zawsze wybieraj opcję ‘Wyloguj się’ znajdującą się w prawym, górnym rogu strony. Jeśli tego nie zrobisz, wówczas niepowołana osoba, która skorzysta z tego komputera może mieć dostęp do Twojego rachunku.
Aby zmniejszyć ryzyko tego typu sytuacji serwis KB24 posiada funkcję automatycznego wylogowania, tzw. czas bezczynności. Jest to czas po jakim nastąpi wylogowanie jeśli na stronie nie były wykonywane żadne czynności np. przejście miedzy zakładkami, "przeładowanie strony". Czas bezczynności możesz samodzielnie ustalić w zakładce "Ustawienia". W serwisie dla Klientów Indywidualnych wynosi on maksymalnie 30 minut.

KB token

Chcąc zapewnić swoim Klientom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa logowania i dokonywanych transakcji w systemie transakcyjnym KB24, Bank Zachodni WBK wprowadza nowe rozwiązanie KB token który jest kolejnym po liście haseł jednorazowych i tokenie sprzetowym sposobem autoryzacji

KB token (inaczej token mobilny) jest aplikacją instalowaną w telefonie komórkowym Klienta, umożliwiającą generowanie haseł jednorazowych, które pozwalają na logowanie do serwisu KB24 oraz autoryzację wybranych transakcji. Token mobilny współpracuje z telefonami wspierającymi technologię Java, czyli praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku.

Dostępne są także wersje KB tokena na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iPhone i iPad.

KB token pracuje w trybie offline, tzn. w trakcie użytkowania nie nawiązuje połączenia z żadnym systemem bankowym i nie są wysyłane żadne wiadomości SMS.

W celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, dostęp do aplikacji chroniony jest znanym tylko Klientowi numerem PIN.

Bank Zachodni WBK nie pobiera żadnych opłat od swoich Klientów za użytkowanie KB tokena. Jedyne koszty, które może ponieść użytkownik dotyczą opłat za transmisję danych w trakcie pobierania, aktywacji lub zmiany PIN w KB tokenie. Ich wysokość zależy od posiadanego przez Klienta planu taryfowego u danego operatora telefonii komórkowej.

Pobierz KB Token dla swojego telefonu:

Token wielofunkcyjny

Token wielofunkcyjny to niewielkie urządzenie z klawiaturą numeryczną i wyświetlaczem. Posiada unikalny numer seryjny, który jest zarejestrowany w systemie Banku i przypisany do Ciebie jako konkretnego użytkownika serwisu KB24.

Token generuje hasła jednorazowe służące do logowania oraz do autoryzacji transakcji. Aby uniemożliwić skorzystanie z tokena przez osoby niepowołane, jest on chroniony nadanym przez Ciebie PIN-em.

Lista haseł jednorazowych i token

Najczęściej zadawane pytania związane z hasłami jednorazowymi, listami haseł i tokenem.

Przy pomocy jakich danych należy zalogować się do konta w Internecie?
Przy pomocy jakich danych należy się zalogować do Tele KB?
Co to jest KB Karta i do czego służy?
Gdzie mogę otrzymać KB Kartę?
Czy PIN do logowania w KB24 można zmienić?
Jeśli mam kilka rachunków np. indywidualny i firmowy, to ile KB Kart mogę posiadać?
Co mam zrobić w przypadku utraty, zagubienia KB Karty lub jeśli uważam, ze osoby niepowołane miały dostęp do danych służących do logowania (Identyfikatora lub PIN -u)?
Co oznacza komunikat „KB karta jest zastrzeżona”?
Dlaczego serwis KB24 wylogowuje mnie po wybraniu jakiejś opcji, przejściu na inną zakładkę?
Po zalogowaniu do KB24 widzę podświetlony inny rachunek niż Ekstrakonto, np. Konto Oszczędnościowe i omyłkowo próbuję zrobić z niego przelew. Jak można to zmienić?
Co to są hasła jednorazowe?

Lista haseł jednorazowych

Co to jest lista haseł jednorazowych?
Ile list haseł jednorazowych mogę posiadać?
W jaki sposób mogą aktywować nową listę haseł otrzymaną pocztą?
Po jakim czasie od zamówienia otrzymam nową listę / listy haseł?
Czy listę haseł odebraną w placówce Banku należy aktywować?
Co należy zrobić jeśli lista haseł zostanie zagubiona / skradziona?
Kiedy należy użyć przycisku 'Zablokuj' przy liście haseł jednorazowych w serwisie internetowym?
Czy lista haseł jednorazowych może być wysłana na adres zagraniczny?

Token

Co to jest token i jak się go obsługuje?
Jak wygląda autoryzacja z wykorzystaniem tokena?
Dlaczego token wymaga podania najpierw kodu z serwisu KB24, a dopiero potem podaje hasło jednorazowe?
Na jak długo wystarczają baterie w tokenie?
Co należy zrobić jeśli token zostanie zagubiony / skradziony?

2013 © Bank Zachodni WBK

Bank Zachodni WBK S. A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Rynek 9/11, 50-950 Wrocław, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia - Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000008723, REGON 930041341, NIP 896 000 56 73, kapitał zakładowy i wpłacony 992.345.340 zł.
Bank Zachodni WBK oferuje: konta osobiste, konta walutowe, konta oszczędnościowe, lokaty terminowe, szybkie kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty płatnicze, karty kredytowe, karty przedpłacone (pre-paid) a także fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia (np. podróżne, samochodowe, nieruchomości, kart płatniczych). W ofercie dla firm znajdą Państwo m.in.: rachunki firmowe, kredyty na bieżącą działalność, kredyty inwestycyjne oraz usługi faktoringu i leasingu.

Oferta dotycząca usług i cen obowiązuje we wszystkich placówkach i obsługujących klientów jednostkach centralnych Banku Zachodniego WBK S.A.

Infolinia

Infolinia 1 9999 Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm