Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Złóż Wniosek Rodzina 500+

w BZWBK24 internet
bez wychodzenia z domu.
Nie musisz iść do urzędu, aby złożyć wniosek i otrzymać decyzję w sprawie świadczenia
500zł na dziecko.

Złóż wniosek

 
 

Świadczenie wychowawcze

  • na drugie i kolejne dziecko niepełnoletnie;
  • na pierwsze i jedyne dziecko niepełnoletnie po spełnieniu kryterium dochodowego - 800 zł netto na osobę w rodzinie lub 1200 zł netto w przypadku dzieci z niepełnosprawnością.

Terminy

Świadczenie „Rodzina 500+” nie jest przyznawane bezterminowo. Prawo do tego świadczenia jest ustalane na okres roku – od 1 października danego roku do 30 września kolejnego roku.

Początkowy termin składania wniosków na każdy kolejny okres świadczeniowy:

  • 1 lipca - dla wniosków składanych elektronicznie,
  • 1 sierpnia - dla wniosków papierowych.

Wniosek w BZWBK24 internet

  • Zaloguj się do BZWBK24 internet i złóż Wniosek Rodzina 500+.
  • Wniosek przekażemy do centralnego systemu informatycznego zabezpieczenia społecznego Emp@tia.
  • Otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem (UPO/UPP).
  • Twój wniosek będzie rozpatrzony przez Ośrodek Pomocy Społecznej (OPS) lub urząd, który wskazałeś we wniosku.
  • W ciągu 3 miesięcy od dnia poprawnie złożonego wniosku otrzymasz informację o decyzji od właściwego OPS lub urzędu.
  • Wypłatę świadczenia możesz otrzymać na konto wskazane we wniosku (w przypadku decyzji o przyznaniu świadczenia wychowawczego).

Przydatne dokumenty:

  • Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195) Zobacz
  • Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2016 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenie wychowawcze (Dz. U. z 2016 r. poz. 214) Zobacz

 

Kontakt

Pytania i reklamacje

Zgłoś do urzędu wskazanego we wniosku, jeżeli dotyczą:

  • sposobu wypełniania wniosku,
  • obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do urzędu,
  • wypłaty świadczenia wychowawczego.

Zgłoś do nas, jeżeli dotyczą:

  • dostępu i działania systemu BZWBK24 internet,
  • etapu rejestracji i wysłania wniosku w BZWBK24 internet.
 

Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z Zasadami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

Więcej o Programie "Rodzina 500 plus" znajdziesz na stronach: www.mpips.gov.pl, obywatel.gov.pl

Instrukcja krok po kroku

Od czego zacząć?

  • Aby złożyć Wniosek Rodzina 500+ w naszej bankowości internetowej musisz mieć:
    • konto osobiste; więcej
    • Numer PESEL;
    • dostęp do BZWBK24 internet, czyli mieć NIK oraz hasło PIN.

    Aby zatwierdzić dyspozycję przekazywania pieniędzy na konto w innym banku, potrzebujesz dodatkowo narzędzia autoryzacji (smsKod lub token).

  • Jeśli ubiegasz się o świadczenie na pierwsze lub pierwsze i kolejne dziecko przygotuj:
    • Dane o dochodach wszystkich członków rodziny. Na ich podstawie wypełnisz oświadczenia o dochodach we wniosku.
    • Inne zeskanowane dokumenty uzależnione od Twojej indywidualnej sytuacji np. dokumenty dotyczące alimentów, niepełnosprawności dziecka. Więcej o załącznikach
  • Ustal organ właściwy prowadzący postępowanie o świadczenie wychowawcze – to urząd lub ośrodek pomocy społecznej najbliższy Twojego miejsca zamieszkania, zwany dalej urzędem. Lista urzędów.

 

 

 

Informator

Gdzie mogę złożyć Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego w Programie Rodzina 500 plus (zwany dalej wnioskiem Rodzina 500+)?  
Do jakiego urzędu (organu prowadzącego) mam skierować wniosek?  
Kto składa Wniosek Rodzina 500+? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?  
Jak można poprawić Wniosek Rodzina 500+?  
Jak zmienić numer konta, na które będą przekazywane środki z Programu Rodzina 500 plus?  
Gdzie można składać reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+?  
Czy osoba niepełnoletnia może złożyć Wniosek Rodzina 500+?  
Jakie zaświadczenie o dochodach jest wymagane?  
Kto decyduje o przyznaniu świadczenia? Jaka jest rola w tym procesie?  
Co z przetwarzaniem danych podczas składania Wniosku Rodzina 500+? Kto jest administratorem danych wprowadzanych we wniosku?  
Czy do przyznania świadczenia w ramach programu Rodzina 500 plus brane są pod uwagę moje dane z konta?  
Na jakiej podstawie bank umożliwia przesyłanie Wniosków 500+?
Kiedy mogę się spodziewać decyzji i wypłaty świadczenia?  
Jak zorientuję się, że źle wypełniłem Wniosek Rodzina 500+?  
Moje dziecko przestało się kwalifikować do wypłaty świadczenia z programu Rodzina 500 plus. Jak złożyć korektę albo aktualizację Wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem BZWBK24 internet?  
Jakie podmioty biorą udział w obsłudze Wniosku Rodzina 500+ składanego za pośrednictwem BZWBK24 internet? Jaką rolę ma bank, system centralny system informatyczny i urząd?  
Czy po złożeniu wniosku BZWBK24 internet mogę dostarczyć zeskanowane dokumenty do urzędu?  
 

Wniosek Rodzina 500+ w BZWBK24 internet

Czy w BZ WBK możesz złożyć Wniosek Rodzina 500+?  
Jak złożyć Wniosek Rodzina 500+ w Banku Zachodnim WBK S.A.?  
Mam konto w BZ WBK założone przez internet po potwierdzeniu danych przelewem z innego banku. Czy mogę złożyć Wniosek Rodzina 500+ przez BZWBK24 internet?  
Nie jestem klientem BZ WBK, a chcę złożyć wniosek za pośrednictwem BZWBK24 internet – jak mogę to zrobić?  
Od kiedy można składać Wnioski Rodzina 500+ w BZ WBK?  
Lista urzędów jest długa, w jaki sposób wyszukać w BZWBK24 internet urząd właściwy dla danej miejscowości?  
Czy po podaniu kodu pocztowego system sam podpowie odpowiedni urząd?  
Czy mogę złożyć Wniosek Rodzina 500+ jeżeli mam usługi pasywne BZWBK24 internet?  
Jakie konto do wypłaty świadczeń mam podać we Wniosku Rodzina 500+?  
Co zrobić, jeżeli na liście urzędów w BZWBK24 internet nie ma mojego urzędu?  
Czy do wypłaty świadczeń we Wniosku Rodzina 500+ mogę podać konto dziecka?  
Czy po wysłaniu wniosku przez BZWBK24 internet mogę go modyfikować?  
Nie mogę załączyć załączników do Wniosku Rodzina 500+. Co zrobić?  
Kiedy mogę pobrać kopię wypełnionego Wniosku Rodzina 500+?  
Jak sprawdzić, że Urzędowe Potwierdzenie Odbioru lub Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPO lub UPP) jest prawdziwe?  
Czym się różni „Potwierdzenie wysłania wniosku” od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru/Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPO/UPP)?  
Jakie dane zawiera potwierdzenie wysłania wniosku dostępne w BZWBK24 internet?  
Kiedy i skąd mogę pobrać potwierdzenie wysłania wniosku wystawiane przez bank?  
Co zrobić, gdy mój wniosek ma status „Dostarczony”, a nie otrzymałem UPO/UPP z urzędu?  
Dlaczego bank nie informuje o rozpatrzeniu Wniosku Rodzina 500+?  
Jak bezpiecznie złożyć wniosek Rodzina 500+?  
 

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm