Doradca online

Doradca online to funkcja dostępna w aplikacji mobilnej BZWBK24 mobile oraz w serwisie BZWBK24 Internet.

Doradca online to dostęp do konsultantów, którzy:

App Store Google Play Windows Store

Doradca online

Doradca online to funkcja dostępna w aplikacji mobilnej BZWBK24 mobile oraz w serwisie BZWBK24 Internet.

Doradca online to dostęp do konsultantów, którzy:

App Store Google Play Windows Store

Podstawowe informacje o Doradcy online

Doradca online to usługa umożliwiająca bezpośredni kontakt klienta z konsultantem BZ WBK przez internet. Możesz się z nami skontaktować poprzez rozmowę video, połączenie audio lub chat tekstowy. Usługa dostępna jest zarówno dla klientów banku jak i dla osób, które chciałyby dopiero skorzystać z naszej oferty.

Doradca online dostępny jest na komputerach PC (na stronie bzwbk.pl oraz w serwisie transakcyjnym BZWBK24 internet). Jeśli korzystasz ze smartfona lub tableta możesz skorzystać z naszej aplikacji BZWBK24 mobile w celu połączenia się z Doradcą online. Nasi doradcy są dostępni codziennie od 8:00 do 22:00.

Zakres usług Doradcy online

Eksperci banku udzielą informacji na temat dostępnych produktów, doradzą w wyborze nowych oraz pomogą w obsłudze bankowości elektronicznej. Korzystając z usług Doradcy online klienci będą mieć m.in. wnioskowania o produkty kredytowe, odblokowania dostępu do serwisu transakcyjnego, aktywacji lub zastrzeżenia karty płatniczej.

Bezpieczeństwo

Korzystanie z Doradcy online jest całkowicie bezpieczne. Wszystkie połączenia są szyfrowane za pomocą protokołu SSL oraz rejestrowane. Tożsamość każdego klienta jest weryfikowana w oparciu o restrykcyjną politykę bezpieczeństwa Banku Zachodniego WBK.

Wymagania techniczne

System operacyjny

  • MS Windows XP + SP 3
  • MS Windows Vista + SP2
  • MS Windows 7
  • MS Windows 8
  • Mac OS X (MacOS 10.5.7 +)

Przeglądarki

  • Windows: IE9 +
  • Firefox 14 +
  • Google Chrome 23 +
  • Safari 4+ (tylko dla Mac OS X)

Microsoft Silverlight

  • Do korzystania z usługi Doradca online wymagana jest instalacja wtyczki Microsoft Silverlight w wersji 5.

Łącze internetowe

  • Dla prowadzenia rozmów wideo rekomendowane jest łącze o minimalnej przepustowości 1 Mbps.
  • Dla prowadzenia rozmów audio rekomendowane jest łącze o minimalnej przepustowości 256 kbps.
  • Do prowadzenia rozmów z ekspertami banku wymagany jest dostęp do portu sieciowego 4504.

Jeśli przy próbie połączenia wyświetlony zostanie komunikat o nieprawidłowej konfiguracji połączenia sieciowego, oznacza to jego blokadę spowodowaną przez ustawienia routera lub firewalla (zapory sieciowej). Zdarzają się również przypadki, gdy port 4505 jest zablokowany przez dostawcę usług internetowych lub administratora sieci, z której korzystasz.

Kamera i mikrofon do połączeń wideo

W celu prowadzenia rozmów wideo wymagane jest posiadanie kamery wideo (wbudowanej w komputer lub podłączanej zewnętrznie), mikrofonu oraz głośników lub słuchawek. Najlepszą jakość audio zapewnia zestaw słuchawkowy z dołączonym mikrofonem. Kamera i mikrofon powinny zostać podłączone do komputera przed nawiązaniem połączenia. Podłączanie kamery i mikrofonu lub ich zmiana na inne urządzenia w czasie wykonywania połączenia może spowodować problemy z przekazywaniem obrazu lub dźwięku.

Po nawiązaniu połączenia zarówno kamera jak i mikrofon są wyłączone, należy je włączyć klikając na przycisk „video” i przycisk „audio”.

Przy pierwszym uruchomieniu i próbie włączenia mikrofonu lub kamery, Silverlight poprosi o zgodę na dostęp do urządzeń zainstalowanych na komputerze. Należy zaznaczyć opcję „Zapamiętaj moją odpowiedź”, aby uniknąć powtarzania tego pytania w przyszłości.

Uprawnienia aplikacji Silverlight możesz zmienić w zakładce „Uprawnienia”. W tym celu kliknij prawym klawiszem myszki w obrębie okna Doradcy online i wybierz „Silverlight” lub uruchom Silverlight z Menu Start i wybierz zakładkę „Uprawnienia”.

Wybierz rodzaj rozmowy
Audio Wideo Czat
Wybierz rodzaj rozmowy
Audio Wideo Czat

Infolinia 1 9999
Z zagranicy
+48 61 81 19999

Zastrzeganie kart, pomoc w zakresie kart, bankomatów, bankowości elektronicznej - 24h

Zamawianie produktów (konta, kredyty, karty) 8.00 - 20.00, w dni robocze.

* Opłata za minutę połączenia zgodna z taryfą danego operatora.

Pomoc dla BZWBK24 internet

Jak logować się hasłem maskowanym?

Do logowania podajesz swój identyfikator, tzw. NIK oraz hasło PIN. Numer Identyfikacji Klienta (NIK) to niepowtarzalny numer, który wraz z hasłem PIN, służy Twojej identyfikacji. Pamiętaj, aby numeru NIK nie udostępniać innym osobom za wyjątkiem uprawnionych pracowników BZ WBK. Numer NIK zawsze znajdziesz na umowie "Usług bankowości elektronicznej BZWBK24"

Logowanie I

Do serwisu logujesz się na stronie www.bzwbk24.pl Hasło maskowane różni się od hasła bez maski tym, że nie jest wpisywane w całości, tylko wpisuje się jego wybrane znaki. W Ustawieniach w serwisie można wybrać, czy logowanie ma się odbywać za pomocą hasła maskowanego czy bez maski.

Jeśli klient wybrał hasło maskowane, to po wpisaniu numeru NIK i przejściu na stronę dotyczącą hasła, pojawi się dwadzieścia kratek. Wśród nich kilka będzie aktywnych – są to jasne pola. W tych polach należy wpisać znaki z hasła. System może poprosić o wpisanie np.: pierwszego, piątego i ósmego znaku i na tej podstawie dokona weryfikacji. Jeśli hasło zawiera mniej niż 20 znaków, należy podać tylko te znaki, które w nim występują. Kolejne jasne pola należy pozostawić niewypełnione. Po wpisaniu hasła należy kliknąć w „Dalej”, co umożliwi logowanie.

System weryfikuje wielkość wprowadzanych znaków. Przy każdym logowaniu należy wprowadzić inne typowane przez system elementy składowe hasła.

Logowania II

W poniższym przykładzie system poprosił o podanie znaków w polach oznaczonych numerami: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 14, 19, 20. Pola te są wyróżnione jasnym kolorem.
Przykład: Zakładamy, że do logowania używane jest hasło: Has!o1bezpieczne

Logowanie III

W jasne pola na ekranie (wybrane losowo przez system) należy wprowadzić odpowiednie znaki hasła. W podanym przykładzie pola 19 i 20 należy pozostawić puste, gdyż hasło składa się tylko z 16 znaków.

Jak wziąć kredyt w BZWBK24 internet?

W celu zawnioskowania o indywidulanie wyliczony kredyt gotówkowy w systemie transakcyjnym BZWBK24 internet:

  • Zaloguj się do systemu transakcyjnego BZWBK24 internet
  • Wybierz zakładkę „Zamów produkty”, a następnie wyliczoną indywidualnie ofertę kredytu gotówkowego. Naciśnij „Weź teraz do [kwota] PLN”
  • Uzupełnij dane dotyczące swojego dochodu, zobowiązań oraz kosztów utrzymania
  • Wprowadź podstawowe parametry kredytu. Zaakceptuj oświadczenia i przejdź „Dalej”
  • W kolejnym kroku przeczytaj Umowę kredytową , a także zapoznaj się ze szczegółowymi parametrami wnioskowanego kredytu. Harmonogram spłat kredytu a także Umowę kredytową możesz zapisać na dysku komputera w postaci pliku PDF. Naciśnij „Dalej”
  • Aby zatwierdzić warunki umowy, wprowadź smsKod. Wybierz „Akceptuj”
  • Wniosek kredytowy został przyjęty. Decyzja w sprawie kredytu zostanie podjęta w ciągu 60 sekund. O decyzji poinformowany zostaniesz poprzez sms oraz email.

Jak zamówić kartę kredytową w BZWBK24 internet?

Żeby zamówić kartę kredytową z indywidulanie wyliczonym limitem kredytowym:

  • Zaloguj się do systemu transakcyjnego BZWBK24 Internet
  • Wybierz zakładkę „Zamów produkty” i zapoznaj się z indywidualną propozycją oferowaną przez Bank dotyczącą Karty kredytowej. Kliknij na „Weź teraz z limitem do [kwota] PLN”
  • Zapoznaj się z oferowanymi produktami i wybierz jedną z kart kredytowych dopasowując ją do swoich potrzeb
  • Uzupełnij dane dotyczące swojego dochodu, zobowiązań oraz kosztów utrzymania
  • Wprowadź kwotę wnioskowanego limitu na karcie kredytowej oraz jej pozostałe parametry. Zaakceptuj oświadczenia i przejdź „Dalej”
  • W kolejnym kroku zapoznaj się z warunkami i treścią umowy. Umowę o udzielenie kredytu i wydanie karty kredytowej możesz zapisać na dysku komputera w postaci pliku PDF. Naciśnij „Dalej”
  • Aby zatwierdzić warunki umowy, wprowadź smsKod. Wybierz „Akceptuj”
  • Wniosek kredytowy został przyjęty. Poprzez sms zostaniesz poinformowany o decyzji kredytowej, a umowa zostanie przekazana na wskazany adres e-mailowy.

Jak zwiększyć limit w karcie kredytowej?

Żeby skorzystać z indywidualnej oferty zwiększenia limitu kredytowego w karcie kredytowej:

  • Zaloguj się do systemu transakcyjnego BZWBK24 internet
  • Wybierz zakładkę „Zamów produkty”, a następnie wyliczoną indywidualnie ofertę zwiększenia limitu kredytowego w karcie kredytowej. Naciśnij „Zwiększ teraz limit o [kwota] PLN”
  • Uzupełnij dane dotyczące swojego dochodu, zobowiązań oraz kosztów utrzymania
  • Wybierz kwotę zwiększenia limitu kredytowego. Zaakceptuj oświadczenia i przejdź „Dalej”
  • W kolejnym kroku zapoznaj się z Aneksem do Umowy. Aneks możesz zapisać na dysku komputera w postaci pliku PDF. Naciśnij „Dalej”
  • Aby zatwierdzić warunki Aneksu do Umowy, wprowadź smsKod. Wybierz „Akceptuj”
  • Wniosek kredytowy został przyjęty. Decyzja w sprawie zwiększenia limitu kredytowego w karcie kredytowej zostanie podjęta w ciągu 60 sekund. O decyzji poinformowany zostaniesz poprzez sms oraz email.

Jak zwiększyć limit w koncie?

W celu zwiększenia limitu kredytowego w koncie osobistym w BZWBK24 internet:

  • Zaloguj się do systemu transakcyjnego BZWBK24 internet
  • Wybierz zakładkę „Zamów produkty”, a następnie wyliczoną indywidualnie ofertę zwiększenia limitu kredytowego w koncie osobistym. Naciśnij „Zwiększ teraz limit o [kwota] PLN”
  • Uzupełnij dane dotyczące swojego dochodu, zobowiązań oraz kosztów utrzymania
  • Wybierz kwotę zwiększenia limitu kredytowego .Zaakceptuj oświadczenia i przejdź „Dalej”
  • W kolejnym kroku zapoznaj się ze szczegółowymi parametrami wnioskowanego limitu, a także z Aneksem do Umowy o limit kredytowy. Aneks możesz zapisać na dysku komputera w postaci pliku PDF. Naciśnij „Dalej”
  • Aby zatwierdzić warunki Aneksu do Umowy, wprowadź smsKod. Wybierz „Akceptuj”
  • Wniosek kredytowy został przyjęty. Decyzja w sprawie limitu kredytowego w koncie zostanie podjęta w ciągu 60 sekund. O decyzji poinformowany zostaniesz poprzez sms oraz email.

Niepoprawne logowanie - co oznacza błąd 102?

Komunikat 102 oznacza błędnie wprowadzony numer NIK lub PIN. Jeśli numer PIN został podany błędnie pięciokrotnie, to dostęp do usługi został zablokowany. Usługę BZWBK24 Internet można odblokować:

  • Samodzielnie - poprzez kolejną próbę logowania do serwisu BZWBK24 internet. Podstawowym warunkiem samodzielnego odblokowania usługi jest znajomości obecnego hasła – funkcja dostępna jest dla użytkowników aktywnych usług bankowości elektronicznych (z smsKodem lub tokenem). Jeżeli zostanie podany poprawny PIN system wygeneruje smsKod lub zapytanie do tokena, po potwierdzeniu dostęp do serwisu zostanie odblokowany.
  • Podczas osobistej wizyty w placówce naszego Banku.
  • Kontaktując się telefonicznie z doradcami Banku pod numerem telefonu 1 9999 (+48 61 81 1 9999 dzwoniąc z zagranicy), po zgłoszeniu się lektora należy wybrać „pomoc w zakresie usług bankowości elektronicznej”.

Zablokowałem się podczas logowania. Jak się samodzielnie odblokować?

Jeżeli posiadasz BZWBK24 z smsKodem lub z tokenem i zablokujesz dostęp do BZWBK24 internet, możesz go samodzielnie odblokować.

Korzystając z smsKodu proces odblokowania wygląda następująco:

  • Po podaniu numeru NIK oraz hasła PIN do BZWBK24 internet pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu usługi oraz pole do wprowadzenia smsKodu.
  • Wprowadź smsKod (zawsze 8 cyfr). SmsKod zostanie wysłany na numer telefonu podany w Banku.

Wygląd ekranu umożliwiającego odblokowanie usługi przy pomocy smsKodu:

Po wprowadzeniu smsKodu dostęp do usługi zostanie odblokowany.

Jeśli korzystasz z tokena, proces odblokowania wygląda następująco:

Po podaniu numeru NIK oraz hasła PIN od usługi BZWBK24 internet na ekranie pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu oraz pojawią się pola: „wezwanie dla tokena” oraz „odpowiedź tokena”

  • Aby odblokować usługę musisz posiadać przy sobie token.
  • Wpisz odpowiedź tokena oraz kliknij „Dalej »”

Wygląd ekranu umożliwiającego odblokowanie usługi przy pomocy tokena:

Po wprowadzeniu odpowiedzi tokena dostęp do usługi zostanie odblokowany.

Po odblokowaniu usługi obowiązuje hasło, którym do tej pory się logowałeś. Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła do logowania, w dowolnym oddziale Banku lub na infolinii możesz otrzymać nowy PIN, dzięki któremu możesz ustawić nowe hasło.

Jak zmienić hasło PIN?

Jeżeli chcesz samodzielnie zmienić hasło do logowania na nowe, musisz pamiętać hasło dotychczasowe. Zaloguj się do BZWBK24 internet i wejdź w Ustawienia » Zmiana hasła PIN.

  • Wprowadź swój obecny PIN.
  • Wprowadź nowy PIN, który musi mieć od 8 do 20 znaków w przypadku hasła maskowanego i od 8 do 12 znaków w przypadku hasła niemaskowanego.
  • Potwierdź nowy PIN.
  • Potwierdź zmianę hasła PIN klikając „Akceptuj”.

Ważne!!
Twoje hasło musi:

  • Mieć od 8 do 20 znaków.
  • Zawierać, co najmniej jedną cyfrę oraz małą i dużą literę.
  • Zawierać wyłącznie cyfry, małe i duże litery (bez polskich znaków!), znaki specjalne `'!@#$%^&*()_+-=[]{},;:.?/

Twoje hasło nie może:

  • Składać się z samych liter lub samych cyfr.
  • Mieć trzech identycznych znaków obok siebie.
  • Być identyczne z poprzednim.
  • Zawierać numeru NIK, NIK pisanego wspak lub części NIK.

Dlaczego nie mogę zmienić hasła PIN?

Najczęstsze powody uniemożliwiające zmianę hasła PIN:

  • Błędnie wprowadzane obecne hasło.
  • Błędnie wprowadzane nowe hasło.
  • Hasło jest za krótkie.
  • Brak dużej litery w haśle.
  • Przestawiona klawiatura - należy zweryfikować, czy w prawym dolnym rogu ekranu na pasku stanu znajduje się ikona PL. Jeśli widnieje tam inne oznaczenie, należy przywrócić język polski. Wystarczy lewym przyciskiem myszki kliknąć na ikonę i zmienić ustawienia na „Polski”. Innym rozwiązaniem jest też próba logowania za pomocą klawiatury wirtualnej, która znajduje się pod polem do wprowadzenia PIN-u.

Czym jest smsKod?

smsKod to jednorazowe, ważne tylko 3 minuty hasło, które umożliwia autoryzację transakcji. Klient otrzymuje je na numer telefonu podany na umowie. Po otrzymaniu smsKodu, należy wpisać go w oznaczonym do tego polu.

Jak mogę zmienić numer do smsKodu?

Aby przypisać nowy numer telefonu do smsKodu, należy udać się do najbliższego oddziału Banku. Takie rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo i zmniejsza ryzyko przejęcia przez nieuprawnioną osobę kontroli nad Twoimi środkami zgromadzonymi na rachunkach.

Jak poruszać się po serwisie BZWBK24 Internet?

Poniżej przedstawiamy opis zasad, którymi kierowaliśmy się budując serwis BZWBK24 Internet.
Najważniejszą z nich była spójność - dopilnowanie, by we wszystkich miejscach serwisu podobne czynności można było wykonać w podobny sposób. Ponadto staraliśmy się wszystko uprościć tak, by wykonywanie typowych czynności wymagało jak najmniejszej ilości kroków (na przykład 3 zamiast 4 kliknięć). Wreszcie postaraliśmy się, by za każdym razem wszystkie najpotrzebniejsze narzędzia były "pod ręką" - na przykład w postaci widocznych na ekranie odnośników: W ten sposób wszystkie mechanizmy związane z obsługą przelewów - takie jak lista odbiorców czy złożonych przelewów - zgrupowane są razem.

Organizacja serwisu

Serwis BZWBK24 Internet podzielony jest na 2 części:

  • Część główną, w której wykonasz czynności związane z oferowanymi przez Internet usługami banku
  • Część narzędziowa (Ustawienia), w której znajdują się na przykład ustawienia wyświetlania stron, sposobu logowania, rejestr zdarzeń czy Twoje dane adresowe.

Część główna podzielona jest na zakładki - każda zakładka dotyczy jednego rodzaju produktów (na przykład Oszczędności czy Karty).Wszystkie zakładki występują w rzędzie obok siebie i są zawsze widoczne. Aktywna zakładka jest wyraźnie zaznaczona.

W każdej zakładce możesz wykonywać działania związane z wieloma produktami danego rodzaju. Produkty pogrupowane są w sekcje - w zakładce Karty dostępne są sekcje Karty kredytowe i Karty debetowe. W danej zakładce możesz zmieniać kolejność sekcji oraz ukrywać zawartość sekcji.

Jeśli w danej zakładce występuje wiele możliwych do wykonania czynności, to poza sekcjami dostępne jest menu pomocnicze. Opcje w menu pomocniczym są pogrupowane tak, by ułatwić Ci ich używanie (na przykład wszystkie rodzaje przelewów złotowych występują obok siebie). Wybrana opcja z menu pomocniczego (na przykład rozpoczęcie składania przelewu złotowego do urzędu skarbowego lub przeglądanie listy odbiorców) zostaje wyraźnie zaznaczona.

Bardziej złożone czynności, jakie wykonujesz - takie jak zlecanie przelewu złotowego czy doładowanie telefonu - składają się z etapów połączonych w procesy. Procesy są czytelnie oznaczone, zbudowane są z jednego lub więcej formularzy i zawsze kończą się potwierdzeniem, (które pozwala Ci dokładnie sprawdzić czy wprowadzone przez Ciebie dane są prawidłowe). W trakcie wykonywania procesu zawsze jasno pokazujemy, w którym jego kroku się znajdujesz i co jeszcze musisz zrobić.

Część narzędziowa jest bardzo prosta - pozwala na zmianę istotnych ustawień związanych z obsługą serwisu. Poszczególne ustawienia wybierasz z menu pomocniczego i w prosty sposób je zmieniasz.

Układ strony

Zachowaliśmy stały układ wszystkich stron:

  • Menu główne - zakładki - znajduje w górnej części ekranu i jest zawsze widoczne
  • Menu narzędziowe - znajduje się na samej górze ekranu po prawej stronie (znajdują się w nim przycisk drukowania, kursy walut, ustawienia profilu, pomoc i przycisk wylogowania) i również jest zawsze widoczne
  • Menu pomocnicze - znajduje się po lewej stronie ekranu i zawiera dodatkowe opcje związane z wybraną przez Ciebie zakładką. Jest widoczna tylko wtedy, kiedy to niezbędne.
  • Część użytkowa - znajduje się w centralnej części ekranu i zawiera właściwą treść serwisu - na przykład listę rachunków lub formularz przelewu.

Nawigacja

Podstawowym mechanizmem, za pomocą, którego możesz łatwo poruszać się po serwisie jest odnośnik (link). Formularze i przyciski stosujemy tylko tam, gdzie to jest konieczne. Wszystkie odnośniki są w czytelny sposób oznaczone - jeśli są częścią menu zostają podkreślone po najechaniu myszą, w pozostałych miejscach są podkreślone zawsze.

Postaraliśmy się, żeby odnośniki dotyczące konkretnych elementów - na przykład odnośnik prowadzący do z listy Twoich rachunków do historii wybranego rachunku - znajdowały się w bezpośrednim sąsiedztwie elementu, którego dotyczą: do historii rachunku wejdziesz najszybciej klikając w nazwę rachunku. Zachowaliśmy jednoznaczne i spójne opisy odnośników - zazwyczaj jest to jedno słowo, które we wszystkich zakładkach oznacza podobną czynność.

W całym serwisie możesz swobodnie posługiwać się przyciskiem wstecz przeglądarki internetowej.

Struktura serwisu jest zbudowana wokół zakładek głównego menu, odpowiadających grupom produktów. Zakładki są czytelne, jednoznaczne i zawsze widoczne. Dzięki temu zwykle wystarczą dwa kliknięcia, żeby znaleźć to, czego szukasz (na przykład wejść w historię rachunku lub rozpocząć spłatę karty kredytowej).

Obsługa tabel i zestawień

Wszystkie tabele zbudowane są w podobny sposób i występują w kilku wariantach:

  • Wszystkie tabele składają się z prostych wierszy zawierających podstawowe informacje,
  • W ostatniej kolumnie tabeli znajdują się akcje dotyczące danego wiesza tabeli
  • Zwykle w kolumnie tabeli zawierającej nazwę produktu znajduje się odnośnik do najczęściej używanej funkcji tego produktu (np. w tabeli z rachunkami po nazwą rachunku jest odnośnik do historii rachunku),
  • Niektóre tabele możesz filtrować, ograniczając ich zawartość datami, miesiącami lub innymi parametrami - filtr znajduje się na górze tabeli,
  • Niektóre tabele zawierają znacznie więcej wierszy, niż można wygodnie pomieścić na ekranie - przyciski przechodzenia między stronami są umieszczone pod tabelą.

Obsługa formularzy

Każdy formularz służący wykonaniu określonego zadania (takiego jak wysłanie przelewu czy doładowanie telefonu na kartę) zbudowany jest według takich samych zasad:

  • Nad formularzem umieściliśmy listę etapów (kroków), które wykonasz, aby zakończyć jego wypełnianie - bieżący etap jest wyraźnie zaznaczony,
  • Formularz składa się z czytelnie oznaczonych etykietami pól pogrupowanych w sekcje,
  • Pola formularza wypełniasz w naturalnej kolejności, z góry na dół,
  • Postaraliśmy się, byś wypełniając formularz wprowadzał tylko dane, które są rzeczywiście niezbędne,
  • Obok pól, których funkcja może nie być oczywista, umieściliśmy podpowiedzi otwierające się w "dymkach",
  • Poprawność wprowadzanych przez Ciebie danych sprawdzana jest natychmiast po wypełnieniu danego pola - jeśli się pomylisz, komunikat błędu pokaże się zaraz obok miejsca, w którym zrobiłeś błąd,
  • Na dole formularza znajdują się przyciski pozwalające przejść dalej lub cofnąć się,
  • Wypełnianie wszystkich formularzy kończy się dwoma ekranami potwierdzenia:
    • Pierwszym przed wysłaniem smsKodu lub wyzwania dla tokena,
    • Drugim, na którym wprowadzasz smsKod lub odpowiedź tokena,
    W ten sposób przed złożeniem zlecenia dotyczącego Twoich pieniędzy masz okazje dwa razy sprawdzić, czy wszystkie wprowadzone dane są prawidłowe,
  • Po potwierdzeniu danych i przyjęciu dyspozycji do realizacji na ekranie wyświetlamy przydatne wskazówki dotyczące dalszego postępowania.

Jak wykonać przelew własny?

Użyj tego przelewu by przekazać środki między swoimi dowolnymi rachunkami prowadzonymi w złotych polskich w BZ WBK.

Aby złożyć przelew, wykonaj kolejno kroki:

  • Wybierz rachunek, z którego przekażesz środki.
  • Wybierz rachunek, na który środki mają wpłynąć.
  • Wprowadź przekazywaną kwotę, tytuł przelewu oraz datę wykonania przelewu, jeśli przelew ma być wykonany z data przyszłą.
  • Kliknij „Dalej”.
  • Sprawdź, czy wprowadzone dane są poprawne.
  • Kliknij „Wyślij przelew”.

Ponieważ przelewasz środki miedzy własnymi rachunkami, nie musisz dodatkowo potwierdzać przelewu odpowiedzią tokena lub smsKodem.

Przy składaniu przelewu system podpowie do wyboru tylko te rachunki, których możesz użyć w kontekście przelewu złotowego.

Datę wykonania przelewu możesz wpisać ręcznie albo dla wygody posłużyć się mini-kalendarzem. Kalendarz uruchomisz klikając na ikonę obok pola daty.

Środki zostaną przekazane tak szybko jak to możliwe, najczęściej w ciągu kilkunastu sekund.

Jak wykonać przelew na rachunek obcy?

Użyj tego przelewu, by przekazać środki do dowolnego odbiorcy, który posiada konto prowadzone w złotych polskich.

Aby złożyć przelew, wykonaj kolejno kroki:

  • Wybierz rachunek, z którego przekażesz środki.
  • Wpisz nazwę odbiorcy. Jeśli wcześniej zdefiniowałeś odbiorcę i znajduje się w Twojej liście odbiorców, jego nazwa zostanie podpowiedziana. Możesz również wybrać go z listy rozwijanej. Jeśli nie masz go na liście odbiorców, uzupełnij wymagane dane.
  • Wprowadź przekazywaną kwotę, tytuł przelewu oraz datę wykonania przelewu, jeśli przelew ma być wykonany z data przyszłą. Datę wykonania przelewu możesz wpisać ręcznie albo dla wygody posłużyć się mini-kalendarzem. Kalendarz uruchomisz klikając na ikonę obok pola daty.
  • Kliknij „Dalej”.
  • Sprawdź, czy wprowadzone dane są poprawne.
  • Kliknij „Wyślij przelew”.
  • Potwierdź przelew odpowiedzią tokena lub smsKodem. W przypadku zdefiniowania odbiorcy jako „zaufanego” dodatkowa autoryzacja nie będzie wymagana.

Jak wykonać przelew walutowy?

Użyj tego przelewu, by przekazać środki na rachunek walutowy prowadzony w innym banku w Polsce albo za granicę.

Kwota przelewu może być określona w walutach PLN, EUR, USD, GBP, CHF, AUD, CAD, CZK, DKK, JPY, NOK, SEK, RUB, RON, MXN,TRY.

Ze względu na istniejące regulacje prawne i umowy międzynarodowe lista państw, do których można przesyłać polecenie wypłaty poprzez BZWBK24 internet jest ograniczona.

Jak korzystać z koszyka przelewów?

Jeśli zlecasz wiele przelewów w krótkim czasie, koszyk przelewów może bardzo ułatwić Ci pracę. Koszyk jest inteligentnym schowkiem do przechowywania przygotowanych transakcji, zanim zdecydujesz się przekazać je do realizacji w Banku.

Możesz umieścić w koszyku różne przelewy, które chcesz przekazać do realizacji później, albo, których dane później uzupełnisz - w ten sposób łatwiej zaplanujesz i zorganizujesz swoją pracę z serwisem BZWBK24.

Możesz zebrać w koszyku przelewy, które chcesz przekazać do realizacji potwierdzając tylko jednym smsKodem.

Czym są eWyciągi?

eWyciąg jest wygodniejszym odpowiednikiem papierowego wyciągu z konta. Jest generowany według harmonogramu ustalonego przy otwieraniu rachunku - zazwyczaj raz w miesiącu. Podsumowuje wszelkie operacje, jakie zostały wykonane na rachunku. Dla Twojej wygody eWyciag udostępniamy w kilku formach:

  • Wygodnej do oglądania strony WWW (format HTML).
  • Wygodnego do drukowania i przesyłania dokumentu PDF.
  • Wygodnej formie do przetwarzania i analizowania (format CSV).
  • W postaci wiadomości w Skrzynce odbiorczej.

Możesz także pobrać specjalnie przygotowany arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel, który pomoże Ci wygodnie przetwarzać eWyciąg w formacie CSV.

Jakie informacje znajdują się w Historii przelewów?

W zakładce Przelewy i płatności » Historia » Złożone przelewy znajdziesz wszystkie zlecenia przelewów, jakich dokonałeś w systemie BZWBK24 - zarówno transakcji wykonanych, niezrealizowanych jak i tych oczekujących na realizację. Lista złożonych przelewów nie jest tożsama z historią rachunku: dostępne są na niej tylko transakcje złożone w BZWBK24, pochodzące ze wszystkich Twoich rachunków. Ponadto zawiera ona przelewy, które nie zostały jeszcze wykonane.

Czynności, jakie możesz wykonać na liście przelewów:

  • Listę przelewów możesz filtrować według następujących kryteriów:
    • kwoty transakcji,
    • typu transakcji,
    • daty wymagalności,
    • numeru rachunku odbiorcy
    Możesz również skorzystać z Wyszukiwarki i wpisać dowolne słowo kluczowe.
  • Ponadto możesz wybrać stan pokazywanych transakcji - domyślnie pokazywane są wszystkie transakcje poza tymi, które anulowałeś.
  • Dla pokazanych przelewów możesz wykonać następujące czynności:
    • jeśli typ przelewu na to pozwala, możesz powielić przelew (z możliwością edycji jego danych), jako nowy za pomocą opcji Kopiuj,
    • jeśli złożyłeś przelew z przyszłą data realizacji, możesz go anulować,
    • obejrzeć szczegóły przelewu,
    • wydrukować przelew.

Jeśli chcesz szybko sprawdzić najważniejsze szczegóły zlecenia, wystarczy, że klikniesz w jego tytuł - szczegóły zostaną pokazane bez opuszczania koszyka. Pełną definicję zlecenia zawsze możesz zobaczyć klikając na Więcej » Szczegóły.

Jak wypłacić pieniądze z bankomatu bez użycia karty?

Wypłata z bankomatu bez karty to usługa, która pozwala na wypłacenie gotówki przy pomocy telefonu komórkowego. Już nie musisz nosić ze sobą karty. Aby skorzystać z opcji wypłaty z bankomatu, zaloguj się do BZWBK24 internet.

  • W zakładce "Przelewy i płatności" wybierz opcję "Wypłata z bankomatu"
  • Wpisz kwotę przelewu.
  • Potwierdź transakcję.
  • Otrzymasz sms z kodem, który należy wprowadzić w bankomacie.
  • W bankomacie BZWBK wybierz funkcje "Wypłata przelewy SMS"
  • Wprowadź numer telefonu, na który otrzymałeś sms z kodem.
  • Wpisz otrzymany kod z sms.
  • Wpisz ostatnie 4 cyfry nr rachunku, z którego dokonywana była transakcja.
  • Wpisz kwotę transakcji.
  • Wypłać środki.

Lokalizację najbliższego bankomatu można sprawdzić na stronie banku http://www.bzwbk.pl/ lub w aplikacji BZWBK24 mobile.

Jak doładować telefon?

Aby doładować telefon przez BZWBK24 internet wykonaj następujące kroki:

  • Wybierz zakładkę "Doładowania"
  • Wybierz rachunek, z którego chcesz dokonać doładowania.
  • Wybierz z listy lub wpisz nr telefonu, który chcesz zasilić.
  • Jeśli przeniosłeś swój numer telefonu do innego operatora, wybierz go z listy.
  • Jeśli chcesz, dodaj odbiorcę do Odbiorców doładowań.
  • Wybierz kwotę zasilenia.
  • Potwierdź doładowanie.

Czym jest lista odbiorców?

Jeśli często wykonujesz przelewy do tych samych odbiorców, warto zachować ich dane na liście odbiorców. Dzięki temu unikniesz pomyłek związanych z wielokrotnym wprowadzaniem tych samych danych. Co więcej, będziesz mógł składać przelewy bez konieczności potwierdzania ich SMSkodem, jeśli dodasz odbiorcę do zaufanych. Wreszcie zdefiniowani odbiorcy mogą być dostępni do wykonywania przelewów w serwisie telefonicznym.

Czynności, które możesz wykonać na liście odbiorców

Listę odbiorców możesz filtrować przyjmując za kryterium typ odbiorcy. Ponadto można ją przeszukiwać podając fragment nazwy odbiorcy.

Możesz zbiorczo kasować lub eksportować wybranych odbiorców.

Każdego z odbiorców możesz:

  • wstawić do nowego przelewu lub zlecenia stałego (typ przelewu zostanie dobrany automatycznie w zależności od typu odbiorcy)
  • zmodyfikować
  • skasować
  • obejrzeć szczegóły definicji odbiorcy

Dodatkowo możesz uzupełnić listę odbiorców importując ich z pliku.

Jeśli chcesz szybko sprawdzić najważniejsze dane odbiorcy, wystarczy, że klikniesz w jego nazwę - szczegóły zostaną pokazane bez opuszczania listy odbiorców. Pełne dane odbiorcy zawsze możesz zobaczyć klikając na Więcej » Szczegóły.

Jak dodać odbiorcę do listy odbiorców?

Do listy odbiorców możesz dodawać odbiorców przelewów krajowych, zagranicznych przelewów walutowych oraz przelewów podatkowych. Dzięki temu w trakcie składania przelewu system BZWBK24 automatycznie podpowie odbiorców właściwego rodzaju.

Ponieważ przelewy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wykonuje się tylko na trzy określone numery rachunków, nie ma potrzeby dodawania odbiorców przelewów do ZUS - są zdefiniowani na stałe i zawsze wybierasz ich z listy.

Dla odbiorców przelewów krajowych możesz zdecydować, czy przelewy będą potwierdzane smsKodem lub odpowiedzią tokena. Pozostałe typu przelewów - walutowy i do ZUS zawsze wymagają potwierdzenia smsKodem lub tokenem.

Aby dodać odbiorcę, wykonaj kolejno kroki:

  • Określ typ odbiorcy. Po utworzeniu odbiorcy nie można zmienić jego typu. Kliknij „Akceptuj”
  • Wprowadź dane odbiorcy: nazwę, opcjonalnie nazwę skróconą i numer rachunku oraz tytuł przelewu. Wprowadź pełen adres odbiorcy.
    • Jeśli definiujesz odbiorcę przelewu krajowego, zdecyduj, czy ma on być dostępny przez telefon i czy przelewy będą wymagały potwierdzenia SMSkodem lub tokenem.
    • Jeśli definiujesz odbiorcę przelewu zagranicznego, podaj kraj, walutę płatności, rodzaj przelewu i sposób podziału kosztów zlecenia.
    Kliknij „Akceptuj”
  • Jeśli definiujesz odbiorcę przelewu zagranicznego, określ bank odbiorcy: podaj BIC albo wpisz pozostałe kryteria wyszukiwania (nazwa, numer oddziału, miejscowość).
    Kliknij „Szukaj banku”
    Wybierz z listy właściwy bank odbiorcy.
    Kliknij „Dalej”.
  • Sprawdź, czy wprowadzone dane są poprawne.
    Kliknij „Dalej”
  • Jeśli rodzaj odbiorcy tego wymaga, wprowadź w odpowiednie pole odpowiedź tokena lub smsKod
    Kliknij „Dalej”

Jeśli dopiero zaczynasz używać serwisu BZWBK24, wprowadzenie dużej ilości odbiorców na raz może zająć trochę czasu. Możesz przyspieszyć proces na dwa sposoby:

  • zaimportować odbiorców przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym,
  • stopniowo dodawać nowych odbiorców po prostu wykonując do nich przelewy: w drugim kroku składania przelewu - podczas weryfikacji danych - zaznacz opcję Dodaj do listy odbiorców i podaj nazwę odbiorcy. W ten sposób lista odbiorców zapełni się przy okazji codziennego używania serwisu.

Jak zaimportować dane do listy odbiorców?

Jeśli chcesz wygodnie dodać większa liczbę odbiorców przelewów (na przykład podczas przenoszenia danych z innych usług bankowości elektronicznej) wygodnie będzie posłużyć się funkcją importu odbiorców. Za pomocą szablonu działającego w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel możesz przygotować plik importu, który następnie przekażesz do serwisu BZWBK24. Następnie, jeśli będzie taka konieczność, wszystkich zaimportowanych odbiorców potwierdzisz jednym smsKodem.

Aby zaimportować odbiorców, wykonaj kolejno kroki:

  • Pobierz szablon do tworzenia zleceń i zachowaj go na dysku swojego komputera. Ten sam szablon możesz wykorzystać do przygotowania wielu importów.
  • Otwórz szablon w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel. Jeśli program zapyta o włączenie makr, kliknij przycisk „Włącz makra”.
  • Wypełnij szablon zgodnie z instrukcją. Kiedy skończysz kliknij przycisk „Eksportuj”, szablon zapyta, gdzie zapisać plik z przelewami. Wskaż odpowiedni katalog. Plik domyślnie nazywa się przelewy.txt. Jednorazowo możesz zaimportować 20 przelewów.
  • W serwisie BZWBK24 wejdź na stronę Importuj przelewy w zakładce Przelewy. Wpisz nazwę importu (nie musisz modyfikować nazwy podpowiadanej przez system). Wybierz importowany plik: kliknij „Przeglądaj” i wskaż zapisany w poprzednim kroku plik przelewy.txt.
    Kliknij „Dalej”.
  • Sprawdź status zaimportowanych przelewów. Jeśli wszystko jest w porządku, kliknij „Dalej”.
  • Jeśli któryś z importowanych odbiorców nie będzie w przyszłości wymagał potwierdzania składanych do niego przelewów smsKodem lub tokenem, wprowadź w odpowiednie pole odpowiedź tokena lub smsKod.

Czym jest lista płatników?

Złożenie przelewu do ZUS czy organu podatkowego wymaga dokładnego zdefiniowania płatnika wraz z podaniem dwóch identyfikatorów. Wprowadzenie tych danych za każdym razem od nowa nie jest wygodnie, poza tym łatwo wtedy o pomyłkę. Jeśli wykonujesz przelewy do ZUS lub Urzędu Skarbowego, warto skorzystać z listy płatników - zwłaszcza, jeśli wykonujesz je niezbyt często - wtedy przechowasz na niej pełne dane płatników (na przykład swoje lub członków rodziny, za których opłacasz składki) razem z numerami NIP i PESEL (albo REGON): nie będziesz musiał ich pamiętać i unikniesz pomyłek.

Jeśli lista jest pusta, możesz tylko dodać płatnika. Jeśli na liście są zdefiniowani płatnicy, możesz usunąć zbiorczo zaznaczonych płatników. Ponadto dla każdego płatnika na liście:

  • możesz zmodyfikować jego definicję
  • możesz usunąć dotyczący go wpis

Na liście widoczne są wszystkie informacje dotyczące płatników - nie musisz otwierać osobnego widoku, aby je zobaczyć.

Jak zdefiniować nowego płatnika?

Jeśli wykonujesz przelewy do urzędów skarbowych albo opłacasz ze swojego konta składki ZUS, wygodnie jest zdefiniować płatników - pozwoli Ci to uniknąć pomyłek przy powtórnym wprowadzaniu danych.

Płatnik to osoba, która zobowiązana jest opłacać składkę ZUS lub w imieniu, której opłacany jest podatek. Jeśli opłacasz ze swojego rachunku składkę ZUS dla członka rodziny, który zadeklarował samodzielne opłacanie składek, to właśnie jego dane powinny być podane, jako dane płatnika.

Aby dodać płatnika, wykonaj kolejno kroki:

  • Wprowadź dane płatnika: nazwę skróconą, imię i nazwisko, NIP. Podaj rodzaj identyfikatora dodatkowego i wprowadź odpowiedni identyfikator (REGON, PESEL, nr dowodu lub nr paszportu). Zdecyduj, czy płatnik ma być dostępny przez telefon.
    Kliknij „Akceptuj”.
  • Sprawdź poprawność prowadzonych danych.
    Kliknij „Akceptuj”.

Czym są zlecenia stałe?

Zlecenie stałe to zdefiniowany przelew określonych środków wykonywany z jednego z Twoich rachunków na dowolny inny rachunek bankowy w kraju, cyklicznie, co określoną ilość dni lub miesięcy. Każde zlecenie posiada wybraną przez Ciebie datę pierwszej realizacji, możesz też podać datę, po której Twoje zlecenie wygaśnie.

Czynności, które możesz wykonać:

  • dodać nowe zlecenie stałe,
  • przefiltrować listę zleceń tak, by zawierała tylko zlecenia złożone w oddziale, tylko zlecenia złożone przez internet lub wszystkie zlecenia.

Dla każdego ze zleceń możesz:

  • zobaczyć historię jego wykonania,
  • sprawdzić szczegóły definicji zlecenia.

Dla zleceń złożonych przez internet możesz dodatkowo:

  • zmodyfikować treść zlecenia (poza rachunkiem źródłowym i docelowym),
  • usunąć zlecenie.

Na liście zleceń zawsze widzisz najbliższą datę wykonania zlecenia.

Jeśli chcesz szybko sprawdzić najważniejsze szczegóły zlecenia, wystarczy, że klikniesz w jego tytuł - szczegóły zostaną pokazane bez opuszczania listy zleceń. Pełną definicję zlecenia stałego zawsze możesz zobaczyć klikając na Więcej » Szczegóły.

Ze względu na sposób obsługi zleceń stałych składanych w oddziale Banku, usunąć lub zmodyfikować takie zlecenia możesz tylko w oddziale Banku.

Zasady realizacji zleceń stałych

Musisz zabezpieczyć środki na realizację zleceń płatniczych na dzień przed realizacją przelewu w ramach zlecenia. Bank nie odpowiada za niewykonanie zlecenia z powodu braku środków na rachunku.

W przypadku zleceń na rachunki w innym banku, jeżeli termin realizacji przelewu przypada na dzień wolny w bankowym systemie informatycznym, to przelew zostanie zrealizowany w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu lub dniach wolnych.

Zadeklarowana przez Ciebie data wykonania pierwszej płatności nie może być późniejsza niż 12 miesięcy od daty bieżącej.

Modyfikacja zlecenia stałego jest możliwa najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym termin kolejnej płatności w ramach tego zlecenia.

Opłata pobierana jest zgodnie z obowiązującą Taryfą Opłat i Prowizji.

Dyspozycja złożenia lub modyfikacji zlecenia stałego obniża bieżący limit transakcji w momencie złożenia dyspozycji.

Jak utworzyć zlecenie stałe?

Aby złożyć zlecenie stałe, wykonaj kolejno kroki:

  • Wybierz własny rachunek, z którego przekażesz środki. Następnie wstaw odbiorcę z listy odbiorców lub podaj pełne dane odbiorcy rachunku: numer rachunku w formacie NRB, imię i nazwisko lub nazwę odbiorcy oraz jego pełny adres. Wprowadź przekazywaną kwotę i tytuł zlecenia. Wprowadź datę pierwszego wykonania zlecenia, okres wykonywania zlecenia, (co ile dni lub miesięcy ma być ono ponawiane) oraz datę, po której zlecenie nie będzie już wykonywane (jeśli zlecenie ma być wykonane bezterminowo pozostaw to pole puste). Kliknij Dalej
  • Sprawdź, czy wprowadzone dane są poprawne. Kliknij Dalej

Jeśli odbiorcę nowego zlecenia masz już zdefiniowanego na liście odbiorców, zamiast wpisywać jeszcze raz jego dane możesz wstawić je z listy odbiorców tak samo, jak podczas zlecania zwykłego przelewu.

Daty pierwszego wykonania zlecenia i wygaśnięcia zlecenia możesz wpisać ręcznie albo dla wygody posłużyć się mini-kalendarzem. Kalendarz uruchomisz klikając na ikonę obok pola daty.

Czym jest E-Faktura?

Usługa Invoobill świadczona jest przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. Całkowicie eliminuje ona z obiegu papierowe faktury i rachunki w kontaktach pomiędzy dostawcą masowych usług, a ich odbiorcą.

Aby przystąpić do Invoobill, klient wypełnia krótki formularz dostępny w systemie bankowości internetowej.

Jak zarejestrować nową E-Fakturę?

Aby zarejestrować nową E-Fakturę, najpierw musisz złożyć wniosek o porozumienie z dostawcą. W tym celu:

  • Przejdź do zakładki Przelewy i płatności -> w sekcji E-Faktura kliknij link „Nowy wniosek” » następnie przycisk „Dalej”.
  • Wybierz dostawcę, dla którego chcesz dodać nową E-Fakturę i kliknij przycisk „Dalej”
  • Z listy wybierz Tytuł płatności, następnie wprowadź Identyfikator. Po wybraniu Identyfikatora pojawi się link, gdzie dostępne będą informacje, gdzie szukać identyfikatora odpowiedniego dla wskazanego wcześniej Dostawcy. Następnie w polu Nazwa własna porozumienia wprowadź nazwę, dzięki której będziesz identyfikować dane porozumienie. Następnie kliknij przycisk „Dalej”.
  • Sprawdź, czy wprowadzone dane są poprawne. Jeśli tak, kliknij przycisk „Zatwierdź”.
  • Wprowadź otrzymany smsKod i kliknij przycisk „Akceptuj”.
  • Następnie kliknij w link w tabeli „Zakończenie składania wniosku o porozumienie” i postępuj zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumencie.

Lista wniosków

W tej sekcji możesz obejrzeć listę wniosków, które złożyłeś do dostawców usług. W celu ułatwienia wyszukiwania możesz filtrować wnioski po statusie.

Kod wniosku

Znajduje się tutaj unikalny Kod wniosku oraz link do instrukcji z informacji, co należy uczynić, aby zawrzeć porozumienie.

Lista E-Faktur

W tym miejscu możesz obejrzeć listę z E-Fakturami. Faktury oznaczone ikoną z wykrzyknikiem wymagają Twojej szczególnej uwagi.

W celu ułatwienia wyszukiwania na liście możesz skorzystać z zaawansowanej funkcji filtrowania.

Twoje E-faktury znajdują się w przesyłkach, w których może być jedna bądź kilka E faktur.

Aby przejść do opłacania lub przeglądu E-Faktur kliknij w link „Pokaż zawartość”.

Jak zrezygnować z usługi E-Faktury?

W zakładce Lista wniosków i porozumień możesz obejrzeć listę zawartych porozumień. W celu łatwiejszego poruszania się po liście możesz filtrować porozumienia po ich statusie. W tym miejscu możesz również zrezygnować z zawartego porozumienia.

W tym celu w zakładce Przelewy i płatności » w sekcji E-Faktura kliknij link „Lista wniosków i porozumień„ » następnie przy wybranym porozumieniu kliknij link „Rezygnacja”.

W następnym kroku kliknij przycisk „Zatwierdź” i wprowadź smsKod i kliknij przycisk „Akceptuj”.

Jak zapłacić za E-Fakturę?

  • Aby zapłacić za E-Fakturę w zakładce Przelewy i płatności -> w menu bocznym E-Faktury kliknij w menu Lista E-Faktur -> następnie przy wybranej przesyłce kliknij w link „Pokaż zawartość”, następnie kliknij link „Akceptuj”.
  • Wskaż rachunek, z którego mają zostać pobrane środki. Jeśli chcesz opłacić E-Fakturę z datą przyszłą - wprowadź ją. Następnie kliknij przycisk „Dalej”.
  • Sprawdź czy wszystkie dane się zgadzają i kliknij przycisk „Akceptuję”.
  • Wprowadź smsKod i kliknij przycisk „Akceptuj”.

Jak odrzucić E-Fakturę?

Jeśli nie zgadzasz się z jakimkolwiek zapisem na E-Fakturze, możesz ją odrzucić.

  • Aby odrzucić E-Fakturę w zakładce Przelewy i płatności » w menu bocznym E-Faktury kliknij w menu „Lista E-Faktur” » następnie przy wybranej przesyłce kliknij w link „Pokaż zawartość”, następnie kliknij link „Odrzuć”.
  • Opcjonalnie możesz wprowadzić powód odrzucenia, jednak nie jest to konieczne, następnie kliknij przycisk „Dalej”.
  • Sprawdź, czy wszystkie dane się zgadzają i kliknij przycisk „Zatwierdź”.
  • Wprowadź smsKod i kliknij przycisk „Akceptuj”.

Jak pobrać E-Fakturę?

Możesz pobrać przesłaną do Ciebie E-Fakturę w formacie *.pdf. Aby pobrać E-Fakturę w zakładce Przelewy i płatności -> w menu bocznym E-Faktury kliknij w menu „Lista E-Faktur” » następnie przy wybranej przesyłce wybierz kliknij w link „Pokaż zawartość”, następnie w sekcji Załączniki kliknij w link.

Jak zamówić powiadomienia o zmianach na koncie?

Alerty24 to wygodne, automatyczne powiadomienia o zmianach na Twoich kontach i kartach kredytowych. Możesz je otrzymać przez SMS lub e-mail.

Aby zamówić Alerty24 zaloguj się do BZWBK24 Internet:

  • Wejdź w Ustawienia
  • Z bocznego menu Alerty24 wybierz "uruchom Alerty24"
  • Zapoznaj się z pakietami (po kliknięciu na nazwę pakietu, rozwinie się okno ze szczegółowymi informacjami).
  • Przejdź do uruchom usługę Alerty24.
  • Zaznacz pakiet, który wybrałeś i kliknij przycisk „Dalej”.
  • Zapoznaj się z Umową i kliknij przycisk „Dalej”.
  • Określ numer telefonu, na który chcesz dostawać Alerty i potwierdź go kodem aktywacyjnym, który otrzymasz SMSem. Możesz również wprowadzić adres email, na który będą wysyłane Alerty. Aby go potwierdzić, musisz wprowadzić kod aktywacyjny, przesłany na podany adres email.

Jak wyłączyć Alerty24?

Aby wyłączyć Alerty24 udaj się do oddziału bądź skontaktuj się z konsultantem pod numerem 19999.

Jak sprawdzić opłaty za Alerty24?

Aby sprawdzić, jakie koszty ponosisz z tytułu alertów wejdź w Ustawienia » następnie z menu bocznego Alerty24 wybierz „Opłaty”.

Co zawiera zakładka Karty?

W zakładce Karty zobaczysz wszystkie posiadane przez Ciebie karty płatnicze - debetowe i kredytowe - prezentowane w oddzielnych sekcjach.

W przypadku kart kredytowych widok będzie różnić się od tego z zakładki Portfel: tam karta kredytowa rozumiana jest, jako rachunek (jest jeden) - tutaj, jako fizycznie istniejący kawałek plastiku. W związku z tym, jeśli posiadasz kartę podstawową i dodatkową, obie wydane do jednego rachunku karty kredytowej - zobaczysz je tylko tutaj.

Czynności, które możesz wykonać w zakładce Karty

  • obejrzeć historię karty (1 miesiąc wstecz)
  • sprawdzić zablokowane na karcie środki (nierozliczone transakcje)
  • obejrzeć szczegółowe dane karty
  • aktywować kartę
  • nadać PIN
  • włączyć usługę 3D-Secure

Ważne:

Opcje spłaty karty kredytowej oraz podglądu zestawienia transakcji dostępne są tylko w zakładce Portfel.

Jak spłacić kartę kredytową

Aby spłacić zadłużenie na karcie kredytowej wykonaj następujące kroki:

  • W zakładce Portfel przy wybranej karcie wybierz opcje "spłać"
  • Wybierz rachunek, z którego chcesz dokonać spłaty karty kredytowej.
  • Wybierz spłatę kwoty minimalnej, całkowitej kwoty zadłużenia lub dowolną kwotę.
  • Kliknij „Dalej” a następnie wyślij przelew.

Jak rozłożyć na raty zakupy z karty kredytowej?

Dzięki usłudze Ratio możesz rozłożyć na korzystne raty, wybrane zakupy dokonane kartą kredytową, jak również przelewy z rachunku karty kredytowej. Ratio umożliwia rozłożenie jednej lub kilku transakcji o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 zł i nie większej niż 85% limitu na Twojej karcie kredytowej. Zadłużenie możesz rozłożyć od 3 do 24 miesięcznych rat. Usługę Ratio można uruchomić nie później niż w ciągu 21 dni od dnia rozliczenia transakcji.

Aby uruchomić Ratio dla wybranej karty kredytowej, w zakładce Portfel:

  • Przy wybranej karcie kredytowej wybierz opcje "Ratio"
  • Uruchom Ratio.

Usługę Ratio można uruchomić również przez:

  • Wybór zakładki "Zamów produkt"
  • W menu bocznym Kredyty wybierz Ratio.
  • Następnie "Weź teraz".

Jak zamawiać produkty i usługi przez internet?

  • Wystarczy, że zalogujesz się do BZWBK24 internet i wypełnisz w zakładce „Zamów produkty” formularz wnioskowy danego produktu.
  • Po wypełnieniu formularza wyświetli się gotowa umowa produktowa, którą będziesz mógł zaakceptować w sposób elektroniczny.
  • W tym celu skorzystaj z smsKodu lub tokena.
  • Produkt, o który wnioskowałeś, uruchomi się w ciągu kilku minut.

Jak bezpiecznie korzystać z serwisu transakcyjnego?

Szczegółowy przewodnik dotyczący bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej znajdziesz na naszych stronach informacyjnych. Zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami - zwłaszcza, jeśli trafisz na konkretny problem z konfiguracją przeglądarki internetowej.

Pamiętaj:

  • Bank nigdy nie będzie pytał Cię w mailach o komplet informacji autoryzacyjnych (NIK, PIN, smsKod, odpowiedź tokena) ani o potwierdzenie twoich danych osobowych,
  • Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy w równym stopniu od Banku i od Ciebie. My staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, aby dostarczyć jak najbezpieczniejszy serwis. Ty powinieneś chronić swój komputer i przeglądarkę internetową przed zagrożeniami:
    • Zawsze kieruj się rozsądkiem i zasadą ograniczonego zaufania,
    • Aktualizuj przeglądarkę internetową i system operacyjny
    • Jeśli twój system jest podatny na wirusy, zadbaj o aktualny program antywirusowy/antyspyware
    • Chroń swoje dane i urządzenia autoryzacyjne przed niepowołanym dostępem - PIN, NIK, token i telefon komórkowy, hasła systemowe
  • Unikanie niebezpiecznych sytuacji jest bardzo ważne! Jeśli chcesz zalogować się do serwisu bankowości elektronicznej, zachowaj szczególną ostrożność, jeśli komputer, z którego się logujesz:
    • Jest dostępny publicznie (kawiarenka internetowa, biblioteka),
    • Nie jest pod Twoją pełną kontrolą (nie możesz zmieniać ustawień bezpieczeństwa, nie wiesz jak łączy się z Internetem),
    • Nie wiesz, kto go wcześniej używał albo używasz cudzego konta w systemie

Staramy się wpierać wszystkie popularne wersje przeglądarek internetowych i testujemy system w wersjach przeglądarek, które mają w tej chwili udział w polskim Internecie, powyżej 1% - ale warto pamiętać, że w ich najnowszych wersjach producenci zasadniczo zmienili podejście do kwestii bezpieczeństwa użytkownika: oferują wiele nowych funkcji wcześniej niespotykanych, takich jak tryb prywatny. Dla tego zachęcamy Cię, byś dla własnego bezpieczeństwa i wygody aktualizował przeglądarki internetowe do najnowszych udostępnionych przez producentów wersji stabilnych.

Jak zainstalować aplikację BZWBK24 mobile?

Aplikacja jest bezpłatna, a sama instalacja aplikacji jest bardzo łatwa:

  • Pobierz aplikację z jednego ze sklepów:

    Google Play Appstore Windows phone

  • Jeśli zeskanujesz poniższy kod QR, zostaniesz przekierowany bezpośrednio do sklepu.

    QR code

Dlaczego warto zarejestrować telefon/tablet, gdy używam aplikacji?

Aby korzystać z dodatkowych funkcjonalności BZWBK24 mobile: przelew na rachunek obcy, przelew na komórkę, wypłata z bankomatu bez użycia karty, ustawienie PIN mobile, zakupy mobilne konieczna jest dodanie smartfona/tabletu do zaufanych.

Dodanie urządzenia do zaufanych możliwe jest bezpośrednio z poziomu samej aplikacji.

W BZWBK24 mobile przejdź do zakładki Ustawienia » Rejestracja.

  • Pojawią się dane urządzenia, kliknij » Rejestruj
  • Wpisz otrzymany smsKod i potwierdź.
  • Wciśnij przycisk HOME (na dowolnym urządzeniu z androidem, Windows Phone, czy iOS ) tak, aby pozostawić aplikację działającą w tle).
  • Wejdź w wiadomości, gdyż otrzymałeś smsa z banku.
  • Skopiuj smsKod, wróć do aplikacji (przytrzymaj przycisk HOME i wybierz BZWBK24 mobile z ostatnio używanych).
  • W polu tekstowym, po pojawieniu się opcji wprowadź smsKod i zatwierdź przyciskiem OK

Jak się logować do BZWBK24 mobile?

Do logowania podajesz swój identyfikator, tzw. NIK oraz hasło PIN. Numer Identyfikacji Klienta (NIK) jest to niepowtarzalny numer, który wraz z hasłem PIN służy Twojej identyfikacji. Pamiętaj, aby numeru NIK nie udostępniać innym osobom, za wyjątkiem uprawnionych pracowników BZ WBK. Numer NIK zawsze znajdziesz na umowie "Usług bankowości elektronicznej BZWBK24".

  • W polu do logowania wpisz Identyfikator Klienta (tzw. NIK, który znajdziesz w swojej Umowie Usług bankowości elektronicznej BZWBK24)
  • Wpisz hasło – w zależności od tego jakie posiadasz: hasło bez maski lub hasło maskowane (wpisujesz losowo wybrane przez system znaki z hasła PIN). Zaloguj się.
  • Jeśli posiadasz token lub korzystasz z usługi smsKod, możesz logować się z użyciem dodatkowego zabezpieczenia. Korzystając z tej opcji na ostatnim (dodatkowym) etapie logowania zostaniesz poproszony o wpisanie smsKodu lub kodu z wyświetlacza tokena.

Jak ustawić PIN mobile?

Dzięki opcji PIN-mobile możesz łatwiej i szybciej logować się do aplikacji za pomocą min. 4-cyfrowego PINu mobile. W BZWBK24 mobile przejdź do zakładki Ustawienia » Sposób logowania

  • Zaznacz opcję „PIN mobile w aplikacji BZWBK24 mobile” i zatwierdź
  • W celu weryfikacji podaj hasło do BZWBK24 internet, nowy PIN mobile, ponownie PIN mobile i zatwierdź.

Jeżeli urządzenie jest zaufane dla danego numeru NIK, zostanie on zapamiętany przez aplikację – nie będziesz go musiał ponownie wprowadzać.

Gdy będziesz logował się PIN-em mobile, zawsze będzie możliwość logowania się standardowym hasłem PIN, jakim logujesz się do BZWBK24 internet.

Uwaga!! Jeżeli dany numer NIK nie jest zaufany na urządzeniu mobilnym, logowanie do aplikacji BZWBK24 mobile będzie możliwe tylko i wyłącznie za pomocą hasła PIN do BZWBK24 Internet.

Jak zmienić hasło?

Jeżeli chcesz samodzielnie zmienić hasło do logowania na nowe, musisz pamiętać hasło dotychczasowe.

W BZWBK24 mobile przejdź do zakładki Ustawienia->Zmiana hasła. Jeśli korzystasz z wersji lekkiej BZWBK24 mobile możesz zmienić tylko hasło PIN. Twoje hasło musi mieć od 8 do 20 znaków, zawierać, co najmniej jedną cyfrę oraz małą i dużą literę.

Hasło nie może składać się z samych liter lub samych cyfr, mieć trzech identycznych znaków obok siebie, być identyczne z poprzednim, zawierać numeru NIK, NIK pisanego wspak lub części NIK.

W przypadku korzystania z aplikacji możesz zmienić także PIN mobile. W celu zmiany podaj hasło do BZWBK24 internet, nowy PIN mobile, ponownie PIN mobile i zatwierdź. PIN mobile może mieć od 4 do 8 cyfr, nie możesz użyć trzech takich samych cyfr obok siebie, ośmiu kolejnych cyfr lub NIK.

Gdzie znajdę historię transakcji?

Dzięki opcji Portfel masz dostęp do historii transakcji. Widoczne są zarówno obciążenia, jak i uznania rachunków.

Zaloguj się do BZWBK24 mobile:

  • Przy wybranym rachunku wybierz opcję "Historia"
  • Jeżeli chcesz zobaczyć szczegóły operacji, wybierz odpowiednią transakcję.

Historia rachunku przedstawia wszystkie operacje dokonane na rachunku.

W odróżnieniu od Złożonych dyspozycji historia rachunku dotyczy tylko jednego rachunku, ale uwzględnia wszystkie operacje na nim wykonane - zarówno te złożone w BZWBK24, jak i te złożone w oddziale czy wykonane kartą płatniczą oraz wszystkie operacje przychodzące i systemowe (na przykład płatności odsetek).

Jak zlecić przelew na rachunek dowolny?

Jeżeli chcesz realizować przelew na dowolne rachunki, wybierz aplikację a nie wersję lekką BZWBK24 mobile. Wykonanie przelewu na rachunek dowolny w aplikacji BZWBK24 mobile, jest możliwe poprzez zarejestrowanie urządzenia mobilnego (patrz „Rejestracja urządzenia”), na którym zainstalowana jest aplikacja. Rejestracja jest czynnością jednorazową i po jej dokonaniu możliwe będzie wykonywanie przelewów na dowolne rachunki.

W BZWBK24 mobile przejdź do zakładki Przelewy i płatności » Na rachunek dowolny

  • Wypełnij wymagane informacje do przelewu oraz wybierz rachunek, z którego zostaną przelane środki.
  • Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij „Wykonaj”.
  • Jeżeli wszystkie dane są poprawne, potwierdzić wykonanie transakcji klikając Ok.

Jak wygenerować kod QR ze swoim numerem rachunku?

Jeżeli chcesz udostępnić komuś swoje dane do przelewu, możesz zrobić to w szybki i łatwy sposób za pomocą kodu QR.

Zaloguj się do BZWBK24 mobile:

  • Przy wybranym rachunku wybierz opcję "Kod QR rachunku"
  • Zostanie wygenerowany kod QR z Twoim indywidualnym rachunkiem.
  • Kod możesz zapisać lub wysłać jako załącznik.

Jak płacić rachunki wykorzystując opcję „Skanuj i płać’?

Kod QR jest dwuwymiarowym kwadratowym kodem kreskowym, który wygląda jak przykładowa grafika przedstawiona poniżej.

QR code

Może on zawierać szczegóły płatności niezbędne do realizacji przelewu, jeżeli jest umieszczony na fakturze, innych dokumentach lub w aplikacjach BZWBK24 mobile. Należy pamiętać o sprawdzeniu poprawności danych na ekranie przed realizacją transakcji.

W BZWBK24 mobile wybierz opcję Przelewy » Skanuj i płać



  • Nakieruj obraz kamery na kod QR, który chcesz zeskanować. Dane z faktury zostaną zaciągnięte automatycznie do formularza przelewu.
  • Wybierz rachunek, z którego przekażesz środki.
  • Wprowadź przekazywaną kwotę, jeśli nie została ona zdefiniowana w kodzie QR.
  • Sprawdź, czy wprowadzone wcześniej dane są prawidłowe i potwierdź realizację dyspozycji.

Jak doładować telefon GSM?

  • Wybierz „Doładowania”.
  • Wybierz telefon, który chcesz doładować.
  • Wpisz wymagane dane – rachunek, z którego chcesz doładować telefon oraz kwotę.
  • Wybierz „Wykonaj”
  • Zobacz, czy dane się zgadzają i wybierz „Potwierdź”.
  • Zostaniesz poinformowany, że transakcja została przyjęta do realizacji.

Jak wykonać przelew na komórkę?

Jeśli nie znasz konta odbiorcy przelewu, możesz wysłać przelew na jego numer telefonu

Aby wykonać przelew na komórkę:

  • Wybierz w Przelewy i płatności „Na komórkę”.
  • Wpisz numer telefonu odbiorcy przelewu lub wybierz numer zapisany w kontaktach poprzez naciśnięcie "plusa" lub ikony dwóch osób (w zależności od systemu posiadanego na komórce).
  • Wprowadź kwotę oraz tytuł przelewu.
  • Potwierdź przelew naciskając "OK".

Jeśli odbiorca jest klientem BZ WBK, otrzyma przelew na swój rachunek. Jeśli nim nie jest, to utworzony zostanie rachunek prepaid, a osoba ta zostanie poinformowana wiadomością SMS, w jaki sposób może uzyskać dostęp do przelanych środków.

Jak wypłacić pieniądze z bankomatu bez użycia karty?

Wypłata z bankomatu to usługa, która pozwala na wypłacenie gotówki przy pomocy telefonu komórkowego. Już nie musisz nosić ze sobą karty.

Zaloguj się do BZWBK24 mobile z menu aplikacji, wybierz „Wypłata z bankomatu”.

  • Podaj kwotę, którą chcesz wypłacić z bankomatu i naciśnij "Wykonaj"
  • Potwierdź kwotę wypłaty oraz numer rachunku.
  • Otrzymasz informację o potwierdzeniu transakcji.
  • Po potwierdzeniu transakcji prześlemy Ci wiadomość SMS z kodem. W bankomacie BZ WBK wybierz opcję „Wypłata bez karty” i postępuj zgodnie z informacjami wyświetlanymi na ekranie. Zostaniesz poproszony o podanie numeru telefonu, kodu weryfikacyjnego oraz 4 ostatnie cyfry Twojego konta.

Jak opłacić parking w Zakupach Mobilnych?

Jeszcze nigdy płacenie za parkowanie nie było ta proste. Nie potrzebujesz gotówki oraz parkometru. Wystarczy komórka, aby zapłacić za parking.

W aplikacji BZWBK24 mobile wybierz Zakupy mobilne » Parkingi

  • Wybierz miasto
  • Zaznacz opcję parkowania na czas lub za daną kwotę.
  • Przy wyborze opcji parkuj na czas: Wpisz numer rejestracyjny pojazdu wybierz strefę Parkowania i czas parkowania oraz Potwierdź.
  • Przy wyborze opcji parkuj za kwotę: Wpisz numer rejestracyjny pojazdu wybierz strefę Parkowania podaj kwotę i wciśnij przycisk Potwierdź
  • Wciśnij przycisk „Zapłać”.
  • Zatwierdź zakup.

Jak dokonać zakupu biletów komunikacji miejskiej?

W aplikacji BZWBK24 mobile wybierz Zakupy mobilne » Komunikacja miejska

  • Wybierz "Kup bilet"
  • Jeśli posiadasz już konto Skycash - wybierz „Mam konto”. Możesz również szybko założyć nowe konto wybierając „Zarejestruj”. Wybierając opcję „Odłóż na później” możesz przejrzeć dostępne bilety, jednak nie możesz ich kupić.
  • Kupując bilet po raz pierwszy podaj hasło do bankowości elektronicznej.
  • Wybierz miasto.
  • Wybierz kategorię biletów.
  • Wybierz bilet, który chcesz kupić.
  • Podaj liczbę biletów.
  • Wybierz "Zapłać" w podsumowaniu.
  • Potwierdź Przelew24 wybierając "OK".
  • Otrzymasz informacje o zakupie biletu.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie porozmawiaj z doradcą online

Audio Wideo Czat