Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Cyfrowy podpis w chmurze w Banku Zachodnim WBK

Ostatnia publikacja: 2017-08-30 16:01

Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce zamierza wprowadzić kwalifikowany podpis elektroniczny oraz pozostałe usługi zaufania w chmurze. Platforma Usług Zaufania Online pozwoli w łatwy sposób podpisywać cyfrowo dokumenty umożliwiające dokonywanie czynności bankowych. Tym samym, klienci banku będą mogli korzystać z innowacyjnych rozwiązań technologicznych przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa oraz przy jednoczesnym braku konieczności odwiedzania placówki Banku. Narzędzie zostanie wdrożone we współpracy z Asseco Data Systems.

Zastosowanie kwalifikowanych podpisów elektronicznych jak i innych usług zaufania w chmurze umożliwiło unijne rozporządzenie tzw. eIDAS. Zgodnie z nim, kwalifikowany e-podpis jest równoznaczny z podpisem własnoręcznym i musi być uznawany we wszystkich państwach UE. Dzięki temu umożliwia między innymi zawieranie umów w formie elektronicznej, które dla swej ważności dotychczas wymagały podpisów własnoręcznych.

- Już od kilku lat obserwujemy w Polsce rosnące zainteresowanie usługami cyfrowymi oraz świadomość zalet i korzyści tego typu rozwiązań. W szczególności dotyczy to klientów instytucjonalnych. Z badania Onex Group1 wynika, że już dwie trzecie firm korzysta z co najmniej jednego rozwiązania chmurowego w codziennej pracy. W banku obserwujemy i odpowiadamy na stale zmieniające się potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Czynności bankowe, które do tej pory wymagały osobistego stawiennictwa (np. umowy wymagające formy pisemnej) będzie można w ciągu najbliższych miesięcy zrealizować zdalnie z wykorzystaniem nowo wdrażanych narzędzi. Procesy paperless na dobre zagościły w obecnym świecie dlatego chcemy w pełni korzystać z ich potencjału. Wynikają z tego korzyści zarówno dla klientów, jak i dla samego banku. Zwłaszcza, jeżeli dzięki nowym narzędziom współpraca z nami staje się łatwiejsza, sprawniejsza i co niezwykle istotne, bezpieczna. A tak właśnie jest w przypadku podpisu cyfrowego w chmurze – mówi Feliks Szyszkowiak, Wiceprezes Zarządu Banku Zachodniego WBK.

Platforma Usług Zaufania Online powstaje we współpracy z Asseco Data System – jednego z pierwszych Centrów Certyfikacji w Europie, które uzyskało stosowne certyfikaty na świadczenie tego typu usług. Narzędzie będzie umożliwiało stosowanie zdalnych kwalifikowanych podpisów elektronicznych, kwalifikowanych pieczęci bankowych oraz pozostałych usług zaufania w chmurze. Co istotne, w przeciwieństwie do znanego już e-podpisu na karcie, podpis chmurowy nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi. E-dokumenty można podpisywać korzystając z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem, bez konieczności używania fizycznego urządzenia w postaci tokena, karty czy czytnika. W tym momencie, Platforma Usług Zaufania Online jest w fazie integracji z obecnie funkcjonującym systemem informatycznym banku. W pierwszej kolejności z narzędzia będą mogli korzystać pracownicy, a następnie klienci Banku Zachodniego WBK.

- Bank Zachodni WBK to jedna z czołowych instytucji finansowych na polskim rynku. Jesteśmy dumni, że właśnie ten bank nam zaufał i mamy nadzieję, że otworzy to pole dla współpracy także w innych obszarach, w których specjalizuje się Asseco Data Systems. Platforma Usług Zaufania to pierwsze w Polsce tego typu rozwiązanie chmurowe mówi Andrzej Dopierała, prezes Asseco Data Systems.

Nie jest to jednak pierwsze nowatorskie rozwiązanie wprowadzone przez Bank Zachodni WBK. Bank jako pierwszy w Polsce zaczął wydawać karty z mikroprocesorem oraz karty do płatności bezstykowych.

Niniejszy komunikat został podpisany zdalnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

1 Badanie Onex Group „Chmura w MŚP 2017. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na próbie 205 przedsiębiorców z sektora MŚP. Wśród respondentów znaleźli się m.in. administratorzy IT, właściciele firm, specjaliści IT. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w lutym 2017 roku.

 

Kontakt dla mediow
Biuro Prasowe - Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością

rzecznik.prasowy@bzwbk.pl
 

Monika Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations

tel. 22 586 8040
tel. 22 586 8041

monika.nowakowska@bzwbk.pl

biuro.prasowe@bzwbk.pl


Informacje biura prasowego można otrzymywać kanałem RSS oraz mailem, po wcześniejszym zgłoszeniu swojego adresu.

 

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm