Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Konto Jakie Chcę tylko w Banku Zachodnim WBK

Ostatnia publikacja: 2017-08-22 08:31

Bank Zachodni WBK zmienia strategię produktową w bankowości detalicznej. Na początek, od 21 sierpnia br., oferuje m.in. Konto Jakie Chcę i Kartę Dopasowaną. To pierwsza na polskim rynku propozycja rachunku osobistego, którego funkcjonalności i pakiety cenowe za Kartę Dopasowaną można samodzielnie zmieniać i dopasowywać do własnych potrzeb. Proste i szybkie aktywowanie poszczególnych funkcji pozwala klientom swobodnie dostosowywać konto nie tylko do aktualnego etapu życia, ale również zmieniających się preferencji. Użytkownicy Konta Jakie Chcę mogą np. włączyć opcję automatycznego oszczędzania, natomiast posiadacze Karty Dopasowanej skorzystać z pakietu wypłat w bankomatach za granicą.

Konto Jakie Chcę jest pierwszym krokiem w stronę całościowego uproszczenia oferty Banku Zachodniego WBK tak, aby lepiej odpowiadała potrzebom klientów i dawała im więcej możliwości. – Rachunek osobisty jest oczywistym początkiem zmian w ofercie, bo to podstawowa usługa, z której korzystają klienci, ale już dziś pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami w ofercie produktów inwestycyjnych, kredytowych i ubezpieczeniowych. Zmieniamy naszą strategię produktową. W dzisiejszych czasach konsumenci chcą personalizacji i wpływu na zakres usług, z jakich korzystają. My dajemy im taką możliwość, jeśli chodzi o usługi bankowe – mówi Marcin Pawłowski, dyrektor Obszaru Marketingu Detalicznego i Rozwoju Oferty w Banku Zachodnim WBK.

Konto Jakie Chcę zaprojektowano wykorzystując metodę design thinking, w oparciu o realne potrzeby klientów. Ten sposób pracy stosują projektanci wnętrz czy sztuki użytkowej, ale dobrze sprawdza się także w innych branżach, w których panuje duża konkurencja i wysokie oczekiwania klientów. Istotą design thinking jest praca w interdyscyplinarnych zespołach złożonych z projektantów, badaczy i strategów, którzy w szybkim tempie testują kolejne wersje danego produktu czy usługi bezpośrednio z klientami.

Klienci indywidualni mają bardzo różne wymagania co do konta bankowego i karty płatniczej, dlatego Bank Zachodni WBK w nowej ofercie umożliwia samodzielne dopasowanie wybranych funkcjonalności. Na przykład dla części osób głównym środkiem płatniczym jest gotówka i dlatego kluczowy dla nich jest dostęp do bankomatów, część preferuje kartę płatniczą, a niektórzy korzystają wyłącznie z bankowości mobilnej. Oczekiwania klientów różnicują się także w zależności od wieku. Z badania „Pokolenia o finansach 2” wynika, że osoby z pokolenia Z (w wieku 16-21 lat) częściej niż starsze pokolenia oczekują bezpłatnej wypłaty gotówki na całym świecie, natomiast przedstawiciele pokolenia Baby Boomers najbardziej chcą łatwego dostępu do bankomatów w Polsce.*

Jedno konto, wiele możliwości

Konto Jakie Chcę wraz z Kartą Dopasowaną pozwala klientowi samodzielnie decydować o tym, z jakich funkcjonalności chce korzystać i w związku z tym, za co chce płacić. Bank nie pobiera opłat za prowadzenie konta, przelewy zwykłe w Internecie (ELIXIR), wypłaty w bankomatach BZ WBK, wypłaty BLIKiem oraz wpłaty gotówki we wpłatomatach BZ WBK. Natomiast osoby poniżej 26. roku życia nie zapłacą również za wypłaty we wszystkich bankomatach w Polsce.

Posiadając Konto Jakie Chcę klient może skorzystać ze zwrotów za rachunki oraz z opcji automatycznego oszczędzania. Przy Karcie Dopasowanej może zdecydować, który wariant miesięcznej opłaty za tę kartę wybrać oraz w jaki sposób płacić za pakiety wypłat w bankomatach. Klient ma pełną swobodę – może wybrać jedną, kilka lub wszystkie funkcje – zgodnie z własnymi preferencjami, potrzebami i tak, aby było to dla niego korzystne. Co więcej, może uruchomić potrzebne funkcje przez Internet jak i tradycyjnie w oddziale.

- Z naszej nowej propozycji mogą skorzystać wszyscy, którzy chcą sami decydować, z jakich funkcji konta będą korzystać. Także nasi obecni klienci. Mogą oni zmienić swoje dotychczasowe konto na Konto Jakie Chcę w bankowości internetowej lub w dowolnym oddziale bez żadnych dodatkowych warunków – podkreśla Marcin Pawłowski.

Od 1 listopada br. Konto Jakie Chcę będzie flagowym kontem osobistym w ofercie Banku Zachodniego WBK. Dla klientów indywidualnych nadal dostępne będą: Konto VIP i konto walutowe.

Bankowość internetowa i mobilna z nowym wyglądem

W kolejnych miesiącach będą pojawiać się następne rozwiązania zgodne z nową strategią produktową, ale już dziś, wraz z debiutem Konta Jakie Chcę, zmieniają się bankowość internetowa i mobilna Banku Zachodniego WBK. Główną zmianą w bankowości internetowej jest nowy „Pulpit”, czyli pierwsza strona po zalogowaniu do serwisu BZWBK24 internet, który pełni rolę miejsca zarządzania finansami osobistymi. Klienci znajdą tam skróconą analizę wydatków, podgląd rachunków, czy historię ostatnich transakcji i skróty do wybranych miejsc i funkcji w serwisie. Nowy jest również sposób prezentacji nowości i zmian – klienci zobaczą ekran powitalny prezentujący najważniejsze aktualizacje. W bankowości mobilnej zmieniona została stylistyka poprzez dodanie przyjaznych animacji i nowej kolorystyki. Najbardziej widoczną modyfikacją jest strona przed zalogowaniem, gdzie układ został dostosowany do potrzeb klientów, m.in. pierwszy element to skrót do wykonania przelewu. Wyeksponowano również najbardziej przydatne dla klientów funkcje, w tym m.in. transakcje BLIK, zakup biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkingów i zamawianie taksówek oraz wsparcie konsultanta banku (Doradcy online). Zarówno w bankowości internetowej jak i mobilnej dla właścicieli Konta Jakie Chcę pojawi się opcja „Dopasuj”, dzięki której klienci samodzielnie wybierają, z których usług chcą skorzystać.

Funkcjonalności Konta Jakie Chcę i Karty Dopasowanej:

  • Opłata miesięczna za kartę – wystarczy zapłacić kartą co najmniej 5 razy lub zrobić zakupy w wysokości minimum 500 zł w miesiącu, żeby uniknąć opłaty za Kartę Dopasowaną w wysokości 5 zł. Osoby, które nie są aktywnymi użytkownikami karty, mogą zdecydować się na stałą opłatę w wysokości 3 zł miesięcznie.
  • Pakiety wypłat w bankomatach – pakiety pozwalają zarządzać opłatami za wypłaty w bankomatach w Polsce jak i za granicą. Koszty różnią się w zależności od wieku klienta. Osoby do 26. roku życia nie płacą za wypłaty we wszystkich bankomatach w Polsce. Natomiast klienci, którzy przekroczyli ten wiek, sami decydują, czy chcą ponosić jedną miesięczną opłatę abonamentową, pozwalającą na korzystanie ze wszystkich bankomatów w Polsce, czy będą płacić za każde pobranie gotówki w bankomatach spoza sieci BZWBK24. Natomiast dla osób planujących wyjazd zagraniczny został przygotowany specjalny 10-dniowy pakiet, który pozwala na dowolną liczbę wypłat w bankomatach za granicą. Koszt pakietu wynosi dla osób poniżej 26. roku życia 10 zł, a dla osób starszych – 15 zł. W przypadku dłuższego pobytu za granicą, pakiet można włączyć ponownie na kolejny 10-dniowy okres.
  • Zwrot za rachunki – płacąc rachunki z Konta Jakie Chcę można zaoszczędzić nawet 25 zł miesięcznie. Wystarczy zgłosić fakturę (musi być wystawiona na nazwisko właściciela konta) w usługach BZWBK24 lub przedstawić ją w oddziale, aby otrzymać 1% zwrotu miesięcznie od wartości zapłaconych rachunków za gaz, prąd, Internet, telewizję oraz telefon.
  • Automatyczne oszczędzanie – z myślą o osobach, które konsekwentnie realizują swój cel oszczędnościowy, powstało konto Systematyczne. Nazwa adekwatnie oddaje charakter tego rachunku oszczędnościowego. Jeżeli klient włączy automatyczne oszczędzanie z Konta Jakie Chcę na min. 20 zł raz w mieisacu, zostanie nagrodzony podwyższonym oprocentowaniem w następnym miesiącu kalendarzowym.

Dodatkowe możliwości dla klienta:

  • Wyjazd zagraniczny – oprócz możliwości wykupienia pakietu wypłat w bankomatach, klienci Banku Zachodniego WBK mogą również wymienić walutę w Kantorze BZWBK24 po korzystnych kursach, założyć konto walutowe lub kartę kredytową World MasterCard (która pozwala m.in. uniknąć kosztu przewalutowania), wykupić ubezpieczenie turystyczne oraz aktywować pasek magnetyczny.
  • Zwrot za zakupy – dodatkowa opcja dla klientów Banku Zachodniego WBK, posiadających kartę kredytową 1|2|3 to zwrot od poniesionych wydatków na zakupy zrobione w Polsce w wysokości: 1% od zakupów w supermarketach spożywczych, 2% od zakupów na stacjach paliw, 3% od wydatków w restauracjach. Łączna suma nagród w ciągu roku to 760 zł.

Przelew zwykły w internecie jest rozumiany jako przelew złożony za pośrednictwem usług BZWBK24 w systemie ELIXIR. Bilety komunikacji miejskiej, opłaty za parkowanie oraz zamówienie taksówki są dostępne w wybranych miastach. Płatności zbliżeniowe kartą mobilną są dostępne na telefonach z systemem Android 4.4 (lub nowszych), wyposażonych w NFC oraz po zawarciu umowy o kartę. Z oferty produktów kredytowych mogą skorzystać osoby, które spełnią wymagane przez Bank Zachodni WBK S.A. warunki oceny zdolności kredytowej. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach, oprocentowaniu oraz warunki ubezpieczenia określające m.in. zakres ubezpieczenia, ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela dostępne są w placówkach banku, na stronie bzwbk.pl oraz pod numerem infolinii 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora. Stan na 21.08.2017 r.

 

* Badanie „Pokolenia o Finansach 2” zostało przygotowane i opracowane przez 4P Research Mix na próbie 1028 osób, dobranych losowo-kwotowo (kwoty uwzględniały wiek i płeć oraz miejsce zamieszkania, oddające rozkłady tych cech w badanej populacji). Badanie zostało zrealizowane metodą wywiadów internetowych na panelu (CAWI). Dane były zbierane w listopadzie-grudniu 2016 roku.

Kontakt dla mediow
Biuro Prasowe - Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji, Marketingu i Zarządzania Jakością

rzecznik.prasowy@bzwbk.pl
 

Monika Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations

tel. 22 586 8040
tel. 22 586 8041

monika.nowakowska@bzwbk.pl

biuro.prasowe@bzwbk.pl


Informacje biura prasowego można otrzymywać kanałem RSS oraz mailem, po wcześniejszym zgłoszeniu swojego adresu.

 

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm