Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Strategia bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK ewoluuje w stronę sektorów

Ostatnia publikacja: 2017-02-20 13:42

Nasza strategia „Bank pierwszego wyboru dla polskich korporacji” w pierwszej fazie realizacji przyniosła bardzo dobre efekty – mówi Michael McCarthy, Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK. Teraz, po dwóch latach koncentracji na handlu zagranicznym oraz segmencie food&agri, bankowość biznesowa i korporacyjna trzeciego banku w Polsce ewoluuje w stronę podejścia sektorowego.

Pozycję na rynku korporacyjnym umacniamy w szybkim tempie. W wielu obszarach biznesu znacząco przekroczyliśmy 15-procentowy udział rynkowy, który postawiliśmy sobie za cel dwa lata temu; w kilku jesteśmy bardzo blisko. Oczywiście cały czas mamy sporo do zrobienia. Kluczowe jest jednak, że świetne wyniki osiągnęliśmy w dwóch obszarach, które uznaliśmy za strategiczne: w finansowaniu handlu zagranicznego i w sektorze rolno-spożywczym – mówi Michael McCarthy, Członek Zarządu Banku Zachodniego WBK odpowiedzialny za Pion Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.

Michael McCarthy wskazuje, że każdy z banków przyjmuje inne kryteria dla określenia klienta korporacyjnego a udziały można liczyć w odniesieniu do różnych linii biznesu. Szacuje jednak, że aktualny udział BZ WBK w rynku to 11,5% Podkreśla też, że biznes korporacyjny rośnie konsekwentnie i solidnie. W 2016 r. odnotowano wzrost przychodów o 8% r/r w obsłudze trade finance, w tym dla akredytyw o 35% r/r. Saldo depozytów wzrosło o 9% r/r, wyraźnie powyżej rynku. Dynamika kredytów pracujących wzrosła do poziomu +5% r/r.

Ewolucja w sektory...

Teraz bankierzy korporacyjni BZ WBK jeszcze mocniej nacisną pedał gazu. – Program Rozwoju Eksportu i wyniki w sektorze food&agri potwierdziły nam, że strategia biznesu korporacyjnego jest właściwa. Zawsze układaliśmy współpracę z klientami na bazie wiedzy i rozumienia specyfiki ich branż, ale teraz nadajemy temu konkretny wyraz w organizacji biznesu – mówi Michael McCarthy. W pierwszej kolejności Bank Zachodni WBK skoncentruje się na kilku wybranych sektorach, wykorzystując zacieśniające się zależności pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na różnych etapach łańcucha produkcji. Przygotowania do wdrożenia nowego podejścia są na ostatnim etapie: za chwilę zakończy się budowanie zespołów, pojawią się narzędzia dla doradców. Dodatkowo zaplanowano działania promocyjne i relacyjne, w tym raporty sektorowe, współpracę partnerską z izbami branżowymi i merytoryczne uczestnictwo w konferencjach.

Podejście branżowe Banku Zachodniego WBK to także wyraz dbałości o doskonałość doświadczeń klienta, która jest ważnym celem Prezesa banku Michała Gajewskiego. – Klient korporacyjny rozmawia tylko z najlepszymi ekspertami, którym nie musi tłumaczyć na czym polegają trudności i wyzwania w jego sektorze. To jest zgodne z naszą filozofią, bo byliśmy, jesteśmy i będziemy nie tylko dostawcą usług finansowych, ale przede wszystkim partnerem w rozwoju – podkreśla Michael McCarthy.

…po sukcesach w eksporcie i segmencie food&agri

Podejście sektorowe wyklarowało się m.in. na bazie sukcesów i obserwacji Banku Zachodniego WBK z Programu Rozwoju Eksportu. Program będzie kontynuowany a jego spójność z podejściem sektorowym ma być źródłem synergii. – Niektóre branże mają szczególny potencjał eksportowy, więc stawiając na eksport pośrednio wspieraliśmy konkretne branże już wcześniej. Tak właśnie jest w przypadku sektora rolno-spożywczego – mówi Michael McCarthy. To właśnie ten sektor znalazł się w centrum zainteresowania bankowości korporacyjnej BZ WBK dwa lata temu. Strategia food&agri polegała na przebudowaniu oferty produktowej, inwestycjach w kompetencje doradców i ich przygotowanie do obsługi rolników i przetwórców oraz budowaniu wsparcia pozafinansowego w postaci dostarczenia specjalistycznej wiedzy. W efekcie w 2016 r. BZ WBK zdobył prawie 3000 nowych klientów food&agri i odnotował 14% wzrost portfela kredytowego klientów z sektora.

Ważna bankowość mobilna

Inwestycjom w dalsze wspieranie eksportu i wdrażaniu podejścia sektorowego nadal będzie towarzyszyć rozwój platformy internetowej iBiznes24 oraz bankowości mobilnej iBiznes24 mobile. – Już teraz mamy najlepszy moduł trade finance; cały czas uzupełniamy kolejne funkcjonalności. Skupiamy się tylko na tym, co użyteczne i naprawdę ważne dla działów księgowych, departamentów finansowych i najwyższej kadry zarządzającej. Sądzę, że łącząc tak skonstruowaną bankowość internetową i mobilną z podejściem sektorowym i wsparciem handlu zagranicznego jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu - zdobycia pozycji najlepszego banku biznesowego w Polsce – mówi Michael McCarthy.

Kontakt dla mediow
Biuro Prasowe - Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu

rzecznik.prasowy@bzwbk.pl
 

Monika Nowakowska

Dyrektor Departamentu Public Relations

tel. 22 586 8040
tel. 22 586 8041

monika.nowakowska@bzwbk.pl

biuro.prasowe@bzwbk.pl


Informacje biura prasowego można otrzymywać kanałem RSS oraz mailem, po wcześniejszym zgłoszeniu swojego adresu.

 

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm