Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Usługa Chargeback

Warto płacić kartą za zakupy

 

To dodatkowe zabezpieczenie płatności dokonanych instrumentem płatniczym (karta przedpłacona, karta kredytowa, karta debetowa, naklejka zbliżeniowa), które nie występuje w przypadku innej formy zapłaty. Kiedy zapłaciłeś instrumentem płatniczym, a sprzedawca nie wywiązał się z umowy, pomożemy w odzyskaniu Twoich środków.

Jeśli zakupiony towar lub usługa nie są zgodne z Twoim zamówieniem, są uszkodzone, nie otrzymałeś swoich zakupów, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

* W przypadku upadłości sprzedawcy typu biuro podróży, linie lotnicze, zgłoś sprawę do właściwego Urzędu Marszałkowskiego lub ubezpieczyciela.

Usługa Chargeback dotyczy każdego rodzaju karty wydanej przez Bank Zachodni WBK i jest całkowicie bezpłatna !

Bank świadczy Usługę Chargeback na podstawie regulacji organizacji płatniczych (Visa/ MasterCard).

Usługa Chargeback wymaga złożenia dokumentów na podstawie, których występujemy ze zgłoszeniem do banku sprzedawcy. Dokumenty muszą wskazywać: co i kiedy zostało zakupione oraz dlaczego występujesz o usługę Chargeback.

Skorzystaj z naszego formularza – wydrukuj, wypełnij, zeskanuj i wyślij – to takie proste !

Brak dokumentów oznacza dla nas brak możliwości procesowania zgłoszenia poprzez usługę Chargeback.

  • W przypadku niedostarczenia lub dostarczenia towaru lub usługi niezgodnego z zamówieniem konieczne jest dołączenie: potwierdzenia zamówienia oraz prób wyjaśnienia zdarzenia ze sprzedawcą, odesłanie otrzymanego towaru do sprzedawcy oraz opisanie różnic między towarem zamówionym a otrzymanym.
  • W przypadku rezygnacji z usługi i nie otrzymania zwrotu pieniędzy prosimy o dołączenie potwierdzenia rezerwacji, kodu anulacji otrzymanego od sprzedawcy lub paragonu z informacją o zwrocie.

W trakcie procesu Chargeback również możemy prosić Cię o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.

W jakim terminie możesz zgłosić wniosek o usługę Chargeback ?

Standardowy termin to 120 dni od daty realizacji usługi lub dostawy zakupionego towaru, ale mamy również wyjątki.

Do wyjątków należy upadłość sprzedawcy, gdzie terminy są znacznie wydłużone z uwagi na postępowanie upadłościowe. W tym przypadku mamy 540 dni od daty transakcji. Zależy nam, abyś możliwie najszybciej zgłosił do nas wniosek o usługę Chargeback – szybciej podejmiemy działania !

W jakim terminie uzyskamy informację od banku usługodawcy ?

Standardowy termin to 45 dni kalendarzowych od daty przekazania zgłoszenia przez Bank Zachodni WBK, ale mamy również wyjątki. W przypadku konieczności wydłużenia czasu rozpatrzenia wniosku zostaniesz o tym poinformowany.

W jakim terminie otrzymasz odpowiedź ?

Sumując czas jaki zgodnie z regulacjami ma bank usługodawcy oraz czas jaki potrzebujemy na przygotowanie procesu oraz zakończenie procesu decyzję na pierwszym etapie procesu przekażemy w terminie do 60 dni.

W przypadku usługi Chargeback jesteśmy pośrednikiem pomiędzy kupującym (użytkownikiem / posiadaczem karty), a sprzedawcą (przyjmującym płatność).

Zwrot środków jest zależny od decyzji banku sprzedawcy, który prowadzi postępowanie Chargeback w imieniu sprzedawcy, podejmowanej w ramach obowiązujących regulacji organizacji płatniczych.

W celu zgłoszenia usługi Chargeback prosimy o:

  • Wypełnienie formularza zgłoszenia
  • Zebranie wymaganej dokumentacji
  • Przesłanie skanu podpisanego formularza oraz dokumentów na adres: Chargeback@bzwbk.pl
    lub
  • Przesłanie oryginału formularza wraz z kopią dokumentów na adres:
    Bank Zachodni WBK
    Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
    pl. Andersa 5
    61-894 Poznań
    lub
  • Zgłoszenie telefoniczne na numer 19999 oraz przesłanie skanu podpisanego formularza oraz dokumentów na adres: Chargeback@bzwbk.pl
    lub
  • Zgłoszenie w dowolnym oddziale Banku Zachodniego WBK wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem oraz dokumentami.
 

2017 © Bank Zachodni WBK

Bank Zachodni WBK S. A. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Rynek 9/11, 50-950 Wrocław, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia - Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000008723, REGON 930041341, NIP 896 000 56 73, kapitał zakładowy i wpłacony 992.345.340 zł.
Bank Zachodni WBK oferuje: konta osobiste, konta walutowe, konta oszczędnościowe, lokaty terminowe, szybkie kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, karty płatnicze, karty kredytowe, a także fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia. W ofercie dla firm znajdą Państwo m.in.: rachunki firmowe, kredyty na bieżącą działalność, kredyty inwestycyjne oraz usługi faktoringu i leasingu.

Oferta dotycząca usług i cen obowiązuje we wszystkich placówkach i obsługujących klientów jednostkach centralnych Banku Zachodniego WBK S.A.
Infolinia 1 9999 – czynna całodobowo, opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.

Infolinia

Infolinia 1 9999* lub
781 119 999*
Z zagranicy (oraz dla telefonów z wył. roamingiem) +48 61 81 19999*
Menu infolinii »

Napisz do nas

Kontakt on-line

Public Relations

Konta osobiste i firmowe

Kredyty i karty kredytowe

Kredyt gotówkowy Kredyt gotówkowy

Decyzja o przyznaniu kredytu już w 10 minut.

Zamów
Wyślij
Kredyt mieszkaniowy Kredyt mieszkaniowy

Kredyt Mieszkaniowy – Tani i Szybki.

Zamów
Wyślij
Karta kredytowa Visa Silver Karta kredytowa Visa Silver

Popularny sposób na wygodne zakupy z darmowym kredytem do 54 dni

Zamów
Wyślij
Karta World Mastercard Karta World MasterCard

Prestiżowa karta i uczestnictwo w programie World MasterCard Rewards Priceless Specials

Zamów
Wyślij

Ubezpieczenia

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm