Infolinia: 1 9999
Kontrast
A A A

Bezpieczeństwo

Wybierz temat:

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo w bankowości internetowej nie zależy tylko od Banku, ale również od Ciebie. Bank monitoruje systemy, posiada ściśle określoną politykę bezpieczeństwa, jest także audytowany, ale to wszystko może być niewystarczające jeżeli użytkownicy nie będą się stosowali do zaleceń bezpieczeństwa.

W celu uchronienia się przed skutkami szkodliwego oprogramowania należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami i zachować czujność w sytuacjach niestandardowych, a w razie wątpliwości skontaktować się z Doradcami iBiznes24.

  1. W lewym górnym rogu na stronie do logowania do iBiznes24 prezentowane są zalecenia i aktualności odnośnie bezpieczeństwa. Zalecamy uważne zapoznawanie się z umieszczanymi tam wskazówkami.ZOBACZ

    Ponadto zachęcamy do śledzenia stron Związku Banków Polskich, który informuje o najnowszych zagrożeniach.

  2. Dbaj o zachowanie poufności swoich haseł, numerów NIK itp.

    Haseł nie podawaj nawet pracownikom Banku!
  3. W razie podejrzenia, że hasło zostało ujawnione, natychmiast je zmień lub zablokuj usługę, kontaktując się z Zespołem Doradców iBiznes24.
  4. Nie używaj tego samego hasła, PIN do różnych usług (np. iBiznes24, BZWBK24 Internet), kont e-mail czy autoryzacji kart płatniczych.
  5. Nie używaj tego samego hasła, PIN, do logowania i rejestrowania się na innych serwisach (np. facebook, youtube, myspace itp.).
  6. Nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach ogólnie dostępnych, takich jak publiczne sieci Wi-Fi, czy kawiarenki internetowe. Używane tam oprogramowanie może być tak zmodyfikowane lub skonfigurowane, że dane będą gromadzone bez Twojej wiedzy. Zalecane jest korzystanie z zaufanych smartfonów i komputerów znajdujących się w sieci firmy.
  7. Nie otwieraj i nie uruchamiaj plików (szczególnie wykonywalnych jak pliki o rozszerzeniu nazwy *.exe), programów nieznanego pochodzenia, podejrzanych wiadomości e-mail oraz zawartych w nich linków i załączników jak np. faktura z firmy, której nie jesteś klientem.
  8. Zwracaj uwagę na niestandardowe elementy na stronach, inną grafikę, podejrzane tłumaczenie, inną czcionkę itp.

    Pamiętaj, Bank nigdy nie prosi o:

    • NIK lub PIN, jeśli nie jest to strona do logowania,
    • dane dotyczące kart (numer karty, data ważności, kod CVV/CVC) w korespondencji mailowej lub SMS-owej,
    • numer lub model Twojego telefonu, jeśli nie jest to lista bezpiecznych urządzeń mobile.
  9. Zawsze zwracaj uwagę na nowe komunikaty na stronie do logowania. Znajdują się tam bardzo ważne informacje dotyczące Twojego konta. ZOBACZ

Nietypowe działanie systemu zgłoś niezwłocznie Doradcom iBiznes24:

  • nr. telefonu (61) 856 5606 (opłata zgodnie z taryfą danego operatora),
  • e-mail ibiznes24@bzwbk.pl.
 

Kontakt z doradcą

Centrum Obsługi Biznesu

(71) 393 8888

Biuro Prasowe

Konto Firmowe Godne Polecenia
Konto Firmowe Godne Polecenia

dla firm o niskich potrzebach transakcyjnych (z jednym rachunkiem walutowym bez opłaty za prowadzenie)

Załóż konto



Kredyt MŚP Online dostępny 24H Kredyt MŚP Online dostępny 24H

decyzja kredytowa bez wychodzenia z domu

Złóż wniosek

Logowanie dla klientów indywidualnych i firm